مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با مشارکت بخش خصوصی عملیات تولید سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله نهال در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۹۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 08 March 2020

به گزارش تابناک اردبیل، شهامت هدایت گفت: به‌ منظور افزایش سرانه فضای سبز استان و با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی عملیات تولید سه میلیون و ۶۰۰ هزار اصله انواع نهال سازگار با شرایط اقلیمی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نهال‌های تولید شده از ابتدای سال آینده در بین مردم مناطق مختلف استان توزیع خواهد شد، اظهارداشت: این امر تحول بزرگی در زمینه افزایش سرانه فضای سبز  در آینده ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه برنامه‌های روز و هفته درخت کاری امسال بدلیل رعایت مسائل مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا در مناطق مختلف استان برگزار نشد، گفت: توزیع و تولید نهال برای اجرای طرح ملی درخت‌کاری با عادی شدن شرایط محیطی جامعه اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته منابع طبیعی افزود: امسال غرس نهال به‌منظور اجرای نهضت جنگل‌کاری همزمان با سراسر کشور از ۱۴ آذرماه شروع شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و توزیع نهال رایگان در بین مردم در تمامی شهرستان‌های استان آغاز شده و مشکلی در زمینه توزیع نهال نداریم.

او با اشاره به اجرای طرح کاداستر در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان گفت: طی حدود ۲ سال گذشته ۳۳۰ هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر در اراضی ملی انجام شده و این طرح در سطح ۱۸۰ هزار هکتار دیگر نیز اجرا می‌شود.

وی یکی از رویکردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل را حل مشکل اختلاف در اراضی ملی اعلام کرد و افزود: اجرای ۳۳۰ هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر منجر به کاهش اختلافات مردم با منابع طبیعی شده و در این زمینه جا دارد از حمایت‌های شورای حفظ بیت‌المال، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قدردانی شود.

وی افزود: در حال حاضر با اجرای این طرح ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به مجموع اراضی کشاورزی استان اضافه شده و در اختیار کشاورزان مناطق مختلف قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح رفع تداخل در منطقه جنوب استان اردبیل، ۲ هزار ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی و تحت مدیریت این اداره منفک و به مجموع اراضی کشاورزی منطقه جنوب افزوده شد.

هدایت با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی برای همه خسارت‌بار بوده و دخالت در طبیعت آثار زیانباری را به همراه دارد، اظهارداشت: همه باید نسبت به طبیعت و محیط زیست مهربان بوده و حرمت آن را برای تحویل سالم آن به آیندگان حفظ کنیم.

صادق پورمحمد، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال نیز گفت: امسال بیش از هفت هزار اصله نهال جنگلی در نهالستان کندرق  این شهرستان تولید شده که برای گسترش عرصه‌های جنگی بکار گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار