استاندار قم:
از همه کادر درمان که با تمام قوا برای نجات جان و سلامت مردم تلاش می‌کنند و روزها است از خانه و خانواده خود دور هستند تقدیر می‌کنم، اما پزشکانی که در این روزها همکاران خود و مردم را تنها گذاشتند را به مردم معرفی خواهیم کرد و دانشگاه علوم پزشکی نیز باید با آنها برخورد کند.
کد خبر: ۸۲۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ 10 March 2020

به گزارش تابناک قم، استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اولویت مدیریت استان بر حفظ سلامت و امنیت اجتماعی و نیز هویت و اصالت قم در کنار بسترسازی تصمیمات کشوری در مقابله با بیماری کرونا از تشکیل اتاق فکر متشکل از فعالان رسانه ذیل شورای اطلاع رسانی برای بهره برداری مناسب از فضای رسانه ای خبر داد.

دکتر بهرام سرمست، به حساسیت و شرایط ویژه بحران بیماری ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: در زمینه وضعیت و اقدامات استان در مقابله با این بیماری تصمیم مدیریت استان بر این بود که محور اطلاع رسانی بصورت واحد و متمرکز برعهده دانشگاه علوم پزشکی باشد و آمار های واحدی به جامعه اطلاع رسانی شود.

وی با بیان وضعیت کنونی استان در متن بحران کرونا، اضافه کرد: نقش اطلاع رسانی به موقع و استفاده از ظرفیت فعالان رسانه در این شرایط، مقتضی بود که شورای اطلاع رسانی استان با حضور خبرنگاران تشکیل شود تا در مسیر دست یابی به هدف گذاری ها تصمیمات لازم اجرایی شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مدیریت استان در دسترس خبرنگاران است، ادامه داد: بنده تمام توان و انرژی خود را وقف سلامت و خدمت به مردم کرده ام و خواهم کرد.

سرمست در واکنش به کمرنگ بودن حضور میدانی وی در صحنه، عنوان کرد: من معتقد به شوهای تبلیغاتی نیستم چون جنس بحران و مراحل آن در این موضوع متفاوت است، با این وجود بر شفافیت تأکید دارم؛ برخی گفتند استاندار خودش را در اتاقش قرنطینه کرده اما همین جا اعلام می‌کنم من قرنطینه نیستم و هر روز در جلسات مختلف پیگیر مسائل استان هستم.

حواشی نباید ما را از اصل مسئله منحرف کند

وی در پاسخ به این سوال که چرا اقدامی برای قرنطینه قم یا کنترل ورودی و خروجی‌های قم نداشتید، گفت: ما دنبال مدیریت بحرانیم و حواشی نباید ما را از اصل مسئله منحرف کند، ما در حال عملیاتیم. اما اینکه می‌گویند چرا قم را قرنطینه نکردید طبیعتاً نیازمند الزامات و زیرساخت‌هایی است که در حال حاضر امکان آن را نداریم. موضوع قرنطینه مخالفان و موافقان پروپا قرصی دارد اما به همان دلیلی که مطرح شد در حال حاضر جمع بندی ها بر قرنطینه خانگی است تا قرنطینه شهر به شهر.

استاندار قم با بیان بیش از ۶۰ درصد استان قم خدماتی است، عنوان کرد: اگرچه برای رونق تولید تلاش می‌کنیم اما حقیقت این است که قم شهری خدماتی است که این تعطیلی‌ها پس از این بحران تبعات خودش را نشان می‌دهد، همه باید به هم کمک کنیم چون پیش بینی می‌کنیم بعد از شکست دادن کرونا، با بحران جدیدی ناشی از این تعطیلی‌ها مواجه می‌شویم.

تناقض در ارائه آمار و اطلاعات

سرمست، با تاکید بر شفافیت در ارائه آمارهای مرتبط با کرونا گفت: اگر مصلحت سنجی وجود داشت تا آمار کرونا اعلام نشود، نباید اعلام ابتلا به کرونا در پیش از انتخابات انجام می‌شد ولی به محض مثبت شدن این آزمایش‌ها، بدون توجه به هیچ گونه ملاحظه سیاسی بلافاصله اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه سلامت شهروندان اولویت مدیریت قم است و مجموعه استان شبانه روز پای کار هستند، ادامه داد: با جبهه پر حجم رسانه‌های خارجی معاند مواجه هستیم تا آمار رسمی را اعتبارزدایی کند که هوشیاری مردم و رسانه های کشور به ویژه قم در این زمینه بسیار جدی است.

قمی‌ها شرایط بحران کرونا را جدی نگرفته‌اند

استاندار قم، با تاکید بر اینکه باید همه بدانند که وضعیت عادی نیست و این شرایط نیاز به همراهی و همدلی بیشتر دارد، گفت: متاسفانه شهروندان قمی شرایط را جدی نگرفته و نسبت به رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه خانگی بی توجه هستند.

وی، با انتقاد از سوء استفاده برخی برای احتکار لواز بهداشتی مورد نیاز مردم گفت: با احتکار کنندگان اقلام مورد نیاز بهداشتی مردم در استان به شدت برخورد می شود و هیچگونه مماشاتی در این زمینه وجود ندارد.

سرمست ایجاد همکاری و همدلی میان مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعات در استان را نشانه حس همدلی در قم دانست و گفت: هماهنگی کامل میان حوزه های علمیه و مدیریت بحران قم وجود دارد و حتی تعطیلی حوزه ها نیز با هماهنگی مدیریت استان انجام شده است.

همه پزشکان قم باید در دسترس باشند

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تابناک قم در خصوص عدم خدمات دهی برخی پزشکان عمومی و متخصص به مردم، اظهار داشت: از همه کادر درمان که با تمام قوا برای نجات جان و سلامت مردم تلاش می‌کنند و روزها است از خانه و خانواده خود دور هستند تقدیر می‌کنم، اما پزشکانی که در این روزها همکاران خود و مردم را تنها گذاشتند را به مردم معرفی خواهیم کرد و دانشگاه علوم پزشکی نیز باید با آنها برخورد کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار