کد خبر: ۸۳۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ 13 March 2020

گیلان نیازمند حمایتهای بیشتر در تامین تجهیزات و تقویت کادر درمانی است

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان با حضور دکتر ایرج حریرچی نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا  افزود :  حمایت های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قدرشناسی از مجموعه کادر درمانی که خدمت به مردم اولویت اصلی آنان است، برای ما ارزشمند بوده اما با توجه به گستره شیوه نیازمند کمکهای بیشتر و گسترده تری هستیم.

وی با اشاره همراهی و همکاری درمانگاه های فرهنگیان، ناجا، سپاه و ارتش در درمان و بستری بیماران کرونایی گفت :در روزهای نخست ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی درنظرگرفته شده بود که با مشارکت بیشتر بخش خصوصی، این تعداد به دو هزار تخت افزایش پیدا کرد.

 

وی بر ضرورت تقویت کادر درمانی و اعزام پزشکان عمومی و متخصصان مورد نیاز از جمله در بخش های عفونی، طب اورژانس و بیهوشی و نیز پرستار از استان های کمتر درگیر با این بیماری شد.

 زارع تصریح کرد:  گیلان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان و به تبع آن کادر درمانی از متوسط کشوری پایین تر است.

 وی به تصمیم موثر دولت تدبیر و امید در سال های اخیر مبنی بر احداث بیمارستان های جدید اشاره کرد و افزود: در سفر اسفندماه سال گذشته رئیس‌جمهوری به گیلان، بیمارستان لاهیجان به بهره‌برداری رسید و بیمارستان تازه‌ساز تالش نیز از هفته گذشته بیمار پذیرش کرده و لنگرود نیز تا هفته آینده تحویل موقت می شود.

دکتر زارع به اختصاص اعتبارهای موردنیاز و تامین نقدینگی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اضافه کرد: انتظار حمایت های بیشتری درخصوص ارسال تجهیزات موردنیاز از قبیل اقلام محافظت شخصی و تخت های آی سی یو داریم.

وی همچنین خواستار تامین بیشتر داروهای مورد نیاز بیماران کرونا از سوی وزارت بهداشت شد.

در ادامه با اشاره به اجرای طرح بسیح ملی مبارزه با کرونا در استان افزود: تا روز چهارم اجرای این طرح حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان پایش شدند.

وی ابراز امیدواری کرد : این طرح تا ۲۵ اسفندماه به انجام رسیده و تمام جمعیت استان پایش شوند.

نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا نیز در این جلسه گفت: شناسایی دقیق بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا و بررسی دقیق اطرافیان آنان، یک امر ضروری است که طرح بسیج ملی مبارزه با این بیماری، قابلیت اجرای آن را دارد.

دکتر حریرچی با اشاره به تراکم جمعیت در استان گیلان و لزوم کاهش میزان تماس و ارتباط مردم با یکدیگر تصریح کرد: جداسازی بیماران آلوده با دیگران به ویژه خانواده های آنان در جهت قطع زنجیره گسترش شیوع ویروس کرونا مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار