تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 14 March 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درخواست کروناییِ منتخب مردم تهران از روحانی

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: رئیس‌جمهور، شورای عالی امنیت ملی، قوای مسلح و همه آحاد مردم باید به کمک کسانی بیایند که در میدان مبارزه با کرونا هستند. عبدالحسین روح الامینی منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه رئیس جمهور، شورای عالی امنیت ملی، قوای مسلح و همه آحاد مردم باید به کمک کسانی بیایند که در میدان مبارزه با کرونا هستند، گفت: هرچه مقام بالاتر مدیریت مبارزه با کرونا را بر عهده بگیرد، معلوم نیست که بتواند کار را درست انجام دهد؛ اما کسانی که اکنون به عنوان مدافعان سلامت در میدان هستند در یک جبهه اند و باید همه با امداد، تعاون، کمک و همکاری وارد این عرصه شوند. وی با بیان اینکه تمامی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی اعم از استانداری‌ها، شهرداری‌ها، وزارت کشور، فرمانداری‌ها، سرای محله، مساجد و هیات‌ها باید وارد این جنگ تمام عیار شوند، اظهار داشت: برای جلوگیری و پیشگیری از شروع بیشتر ویروس کرونا و برای آموزش و پیشگیری و تعاون و امداد سالمندان و گروه‌های در معرض خطر، همه باید بیایند و همت کنند. روح الامینی با بیان اینکه ساماندهی و نظم بخشیدن به نیرو‌ها در این جنگ بر عهده ستاد فرماندهی مقابله با کروناست، تصریح کرد: این ستاد به حق باید در وزارت بهداشت باشد، اما همه باید در خدمت آن ستاد باشند و توانمندی‌هایشان را به میدان بیاورند تا بار عوارض جانبی و ورودی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها کم شود.

یک نماینده دیگر مجلس یازدهم کرونا گرفت

روح الله عباسپور نماینده منتخب مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس یازدهم با انتشار فیلمی خبر داد که از مدتی پیش به بیماری کرونا مبتلا شده است. عباسپور در این ویدئو گفته است: «متاسفانه من دچار کرونا شدم. با ویلچر به بیمارستان آمدم و نمی‌توانستم از روی تخت و ویلچر پایین بیایم و مشکلات تنفسی شدیدی داشتم. اما بعد از یک هفته بستری، به دست کادر درمانی بیمارستان شرایط بهتری دارم. به خصوص دکتر توانا، که تشکر و سپاسگزاری از ایشان و همه کادر درمانی بیمارستان مدرس دارم که وضع بهتری نسبت به گذشته پیدا کردم و شرایطم تغییر پیدا کرده است. این افراد واقعا مصداق واقعی ایثار هستند.»

یک پیش‌بینی سیاسی درباره سرنوشت حسن روحانی

منصور حقیقت پور فعال سیاسی اصولگرا درباره نسبت مجلس آینده با دولت روحانی گفت: خیلی دولت کار سختی دارد. به نظر من باید یکسری مسائل مربوط به منافع کشور و مردم را با پایداری‌ها توافق کنند. شاید پایداری‌ها روحانی را استیضاح کنند، اما استیضاح او منتج به برکناری اش نمی‌شود، چون این اتفاق خیلی برای ما زشت است. یک سال از ریاست جمهوری او مانده باید تحمل کرد تا دوره اش به پایان برسد.

نظر زیباکلام درباره بیوتروریسمی بودن کرونا در ایران

زیباکلام درباره دلایل طرح موضوعاتی مانند بیوتروریسمی بودن شیوع کرونا گفت: بخشی از این اظهارات به واسطه پیشینه تاریخی و به نظر من بخش مهم‌تر آن به ضعف و عقب‌ماندگی علوم انسانی در ایران برمی‌گردد که چون نمی‌توانند خیلی از پدیده‌های سیاسی و اجتماعی را تبیین کنند این پیشامد‌ها را توطئه تلقی می‌کنند.

درخواست مداح معروف برای دفع کرونا

محمدرضا طاهری مداح اهل بیت (ع) در این مراسم طی سخنان کوتاهی به موضوع روز کشور و شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهارداشت: این ویروس منحوس بسیاری را در کشور درگیر کرده است و مهم‌ترین نیاز آن است که هر فردی به حدتوان خود برای حل این مشکل کمک کند. کمک هم در این حد که انسان، خانواده‌اش و اطرافیانش در امان باشند و به آن‌ها توصیه کنیم تا حدامکان در خانه باشند و به توصیه‌های وزارت بهداشت عمل کنند و هم افرادی که توانایی دارند کمک کنند. وی با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی در بسیاری از امور مانند زلزله و سیل پیش‌قدم بودند، تصریح کرد: هیأت برای مردم است، لذا همواره پیش‌قدم بودند و کمک‌رسانی داشتند. این گرفتاری تنها به دست دولت برطرف نمی‌شود و می‌طلبد که مردم کمک کنند. بسیاری از هیأت‌های مذهبی محلات و منطقه‌های خود را ضدعفونی می‌کنند و بسیاری از هیأت‌ها مشغول تولید ماسک و مایحتاج دفع این بلا شدند و خواهش می‌کنم تمام هیأت‌ها و مداحان در این امر کمک و سنگری را حفط کنند تا به حق امیرالمومنین (ع) این ویروس ریشه‌کن شود. طاهری با بیان اینکه اگر افرادی مایحتاج مردم مانند ماسک را احتکار کنند، بلا بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: در آیات قرآن داریم که خداوند بنا داشت قوم بنی‌اسرائیل را عذاب کند و پیامبرشان این موضوع را به آنان اعلام کرد. مردم خانه‌هایشان را به هم متصل کردند تا بتوانند به یکدیگر کمک کنند. خداوند زمانی که دید مردم به هم رحم کردند، عذاب را از سر آنان برداشت، لذا اگر مهربانی‌ها و دستگیری از مردم زیاد شود، این مشکل هم برطرف خواهد شد.

فعال اصلاح‌طلب: در شرایط بدتر از جنگ هستیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما در شرایط بدتر از جنگ به سر می‌بریم و همه کسانی که دل در گرو سرافرازی کشور و ملت دارند باید تلاش کنند تا مشکلات را به حداقل برسانیم. هر جریانی باید برای دولت و تداوم کار دولت هر کمکی از دستش برمی‌آید انجام دهد. غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره وضعیت آینده دولت، با توجه به روی کار آمدن مجلس اصولگرا گفت: شیوع ویروس کرونا و اپیدمی بسیار گسترده‌ای که متاسفانه دامن کشور را گرفته است. همچنین محاصره اقتصادی و شرایطی که FATF برای مبادلات بانکی و اقتصادی کشور ایجاد کرد و در مجموع مشکلاتی که در حال حاضر پیش روی کشور است، باعث خواهد شد که مقامات و شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام به مجلس اجازه تندروی و حرکت‌های رادیکال ندهند. این عضو سابق شورای شهر تهران درباره راهکار دولت با توجه به اوضاع کنونی گفت: دولت مجبور است با مشکلات عدیده‌ای که به برخی از آن‌ها اشاره شد، دست و پنجه نرم کند و فرصت چالش جدید را قطعاً نخواهد داشت. انصاری درباره عواقب احتمالی فشار مجلس یازدهم به دولت توضیح داد: اگر راه‌یافتگان به مجلس بخواهند از حرکت‌های تند و رادیکال استفاده کنند، دولت را به بن‌بست خواهند کشید. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در خصوص احتمال عبور از بحران‌هایی که کشور را به چالش کشیده است، گفت: باید دعا کرد و از طرف دیگر همه دست به دست یکدیگر دهند. همان‌طور که گفتم، شرایط اصلاً عادی نیست.

واکنش سردار جلالی به اظهارات مجری تلویزیون

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی کوتاه به سخنان دلاوری مجری شبکه پنج سیما پاسخ داد.

متن این پیام بدین شرح است؛

«سلام

آقای دلاوری عزیز جسارتتان را می‌پسندم.

شما مبتنی بر فهم خودتان از قضیه حرف می‌زنید.

تلاش کردم هیچ وقت دعوت اصحاب رسانه را بی پاسخ نگذارم چرا که خبرنگاران را نماینده ملت می‌دانم.

درباره موضوع کرونا و جنگ بیولوژیک چند روز پیش با خبرگزاری فارس مصاحبه کردم. راجع به ابعاد دیگر مساله به دلایلی مجبور بودیم فعلا سخنی نگوییم. فکر کنم با بیان انتقادیتان این قفل شکسته شود.

این روز‌ها بیشتر مراقب هم باشیم.»

محمد دلاوری در برنامه شب گذشته تهران بیست در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان مبنی بر اینکه آیا شیوع ویروس کرونا در ایران یک حمله زیستی است خواهان مصاحبه رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این خصوص شده بود.

خواسته رئیس دولت اصلاحات از مردم

رئیس دولت اصلاحات ضمن قدردانی از فداکاری و کاردانی مجموعه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی در مقابله با کرونا، از مردم خواست در پیشگیری و کنترل شیوع کرونا با رعایت دستورات پزشکی و بهداشتی و تن دادن به شیوه‌ای در زندگی که لازمه این وضعیت است مشارکت کنند.

جلسه فوق‌العاده در مجلس برای کرونا

نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فردا جلسه فوق‌العاده در این کمیسیون درباره ویروس کرونا تشکیل شده و رئیس مجلس و وزیر بهداشت نیز دعوت شده‌اند. به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کویید ۱۹ در ایران به ۶۵۶۶ تن رسیده و از این بین ۱۹۴ مورد جان خود را از دست داده‌اند. ویروس کرونا از ۳۰ بهمن ماه بود که توسط وزارت بهداشت شناسایی و یکم اسفند ماه رسانه‌های داخلی خبر شیوع و گسترش آن را از قم اعلام کردند و پس از آن دیگر شهر‌های ایران نیز به این ویروس که قابلیت بالایی در تکثیر و شیوع دارد گسترش یافت.

توصیه موحدی کرمانی درباره مبارزه با کرونا

رئیس جامعه روحانیت مبارز گفت: همه مردم باید دستورها و توصیه‌های وزارت بهداشت و مسوولان مبارزه با این بیماری را رعایت کنند تا ان‌شاالله از گسترش بیش از پیش آن جلوگیری به عمل آید. به گزارش مشرق، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور از درگاه خدای متعال برای این بیماران درخواست بهبود و عافیت کرد و گفت: همه مردم باید دستورها و توصیه‌های وزارت بهداشت و مسئولان مبارزه با این بیماری را رعایت کنند تا انشاالله از گسترش بیش از پیش آن جلوگیری به عمل آید. وی با تقدیر از تلاش مجاهدانه پزشکان، پرستاران و دست اندرکاران وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: من به نوبه خودم از این عزیزان تشکر ویژه دارم و حقیقتاً آنچه مطلع شدم حاکی از این است که این عزیزان جانفشانی می‌کنند و در این جهاد بزرگ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، خوب شرکت کرده‌اند و خودشان را به خطر انداختند تا مردم به سلامت و عافیت نائل آیند. رئیس جامعه روحانیت مبارز با توصیه به دعا و توسل در این ایام، افزود: همه باید متوسل به حضرت مهدی (عج) و اهل بیت پیامبر (ع) باشیم تا این بلیه با عنایت پروردگار متعال دفع بشود.

نماینده گرگان هم کرونا گرفت

نماینده گرگان در مجلس با تایید خبر ابتلای خود به کرونا گفت: دو هفته است که در قرنطینه هستم. نورمحمد تربتی نژاد نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از مثبت بودن نتیجه تست کرونای خود خبر داد. وی گفت: نتیجه تست کرونای من مثبت بوده و اکنون مدت دو هفته است که در قرنطینه هستم.

نماینده مجلس: به داد مازندران برسید

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بحرانی خواندن اوضاع این استان گفت: آقای رییس جمهور! به داد مازندران برسید، تلفات هر لحظه در حال افزایش است. محمدعلی شاعری رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بحرانی خواندن اوضاع استان و با خطاب قرار دادن رییس جمهور، خواستار اجرای هر چه سریعتر موارد زیر در راستای مقابله جدی با کرونا در مازندران شد.

خودداری برخی کشور‌ها از ارسال اقلام بهداشتی به ایران

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: برخی کشور‌ها اجازه ورود اقلام بهداشتی به ایران را ندادند. دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: برخی کشور‌ها اقلام بهداشتی مانند ماسک را در گمرکات خود نگه داشتند و اجازه ورود این اقلام به ایران را ندادند. او با بیان اینکه وضعیت کرونا در برخی استان‌ها مانند گیلان، مازندران، گلستان، قم، اصفهان و تهران شیب بالایی دارد، افزود: وضعیت تولید ماسک در حال حاضر مناسب و تولید اقلام بهداشتی در کشور نیز در حال افزایش است. دکتر جان بابایی گفت: ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر افزایش یافته است، اما این هنر نیست که بخواهیم مردم را بیشتر بستری کنیم بلکه هنر این است که افراد شرایط خود قرنطینگی را در منازل اجرا کنند. معاون درمان وزیر بهداشت گفت: تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها باید به سرعت کم شود چرا که برخی افراد با مراقبت در منزل بهبود پیدا می‌کنند.

روایت سفیر ایران از قدر شناسی چینی‌ها

محمد کشاورز زاده سفیر ایران در چین درباره قدر شناسی چینی‌ها از مردم ایران توئیتی منتشر کرد. متن این پیام به شرح زیر است: سینا کرمی آن جوان دلاور بختیاری را بخاطر دارید که در ووهان ماند. اکنون کافی شاپ واکاندا ۳۴ هزار ماسک اهدا و روی آن نوشته: سینا، وقتی ما در شرایط سخت بودیم ما را رها نکردی و ایستادی کمک کردی و اکنون سرزمین مادری تو «ایران» در شرایط سخت است. ما تو و کشور تورا رها نخواهیم کرد.

نامه به رئیس جمهور برای قرنطینه مناطق آلوده

محمد رضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای به رییس جمهوری خواستار قرنطینه کامل مناطق آلوده در اسرع وقت شد و بر ضرورت انجام اقدامات حمایتی برای قشرهای آسیب پذیر و فراخواندن مدیران ارشد و مجرب دولت‌های پیشین در همین راستا تاکید کرد.

توئیت کرونایی حسام‌الدین آشنا

«حسام‌الدین آشنا»، مشاور رییس‌جمهور روحانی در توییتر نوشت: «‏با شعر و شعار، خودشیفتگی و دیگران را ریز دیدن، گز نکرده پاره‌کردن، ضعف پیش‌بینی و پیش‌گیری، شخصی‌کردن موضوعات و بخشی نگری در تصمیمات، اقدامات کوتاه‌مدت و کم‌اثر و هراس از کمک خواستن نمی‌توان بر بحرانی جهان‌گیر فائق شد.»

مصرف الکل تقلبی در اهواز جان ۷ تن را گرفت

معاون دادستان اهواز گفت: مصرف الکل تقلبی در اهواز باعث مرگ هفت نفر در این شهرستان شد. علی بیرانوند روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: تعدادی از شهروندان اهوازی به دنبال شایعه موثر بودن خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا روز گذشته اقدام به خرید الکل غیر خوراکی کرده و سپس به مصرف آن روی آوردند که متاسفانه باعث مرگ هفت تن شد. وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۴۸ نفر نیز مسموم شده اند که تعدادی از آنان بینایی خود را از دست داده اند که اکنون در بیمارستان‌های اهواز بستری و تحت درمان هستند. معاون دادستان اهواز احتمال فوت تعداد دیگری از افراد مسموم را نیز رد نکرد و گفت: با توجه به گستردگی مسمومیت ناشی از مصرف الکل صنعتی توسط ایسن افراد احتمال مرگ تعداد دیگری از این افراد وجود دارد. وی در عین حال گفت: کارشناسان این دادستانی در حال بررسی موضوع هستند که در صورت کسانی در این زمینه مقصر باشند را دستگیر کنند. نماینده رییس کل دادگستری در ستاد مبارزه با ویروس کرونا در اهواز اضافه کرد: مردم و به خصوص جوانان به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم فاقد سندیت علمی است توجه نکنند، زیرا ویروس کرونا دارای ابعاد ناشناخته‌ای است و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.

جان پرستاران شرق گیلان با کمبود جدی تجهیزات محافظتی در خطر است

مسئولان نظام پرستاری و پرستاران بیمارستان‌های شرق گیلان براساس فراخوان قبلی همچنان برای حفظ جان گروه‌های پزشکی و پرستاری چشم به راه کمک‌های مردمی و خیرین هستند و می‌گویند با افزایش بیماران تنفسی و کمبود امکانات جان کادر پرستاری و درمانی درمعرض خطر بیشتری قرار گرفته است. مسئول روابط عمومی نظام پرستاری شرق گیلان روز یکشنبه با قدردانی از هموطنانی که کمک‌های خود را به بیمارستان‌های شرق گیلان اهدا کردند، گفت: با توجه به افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به تمامی مراکز درمانی؛ گروه‌های پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی استان در معرض کمبود شدید تجهیزات به ویژه ماسک‌های فیلتر دار هستند. محمد حسین پور با بیان اینکه اینکه این اقلام مصرفی بوده و هر چقدر هم تامین شود به دلیل مصرف روزانه و عفونی شدن لباس‌ها و برخی تجهیزات باز هم نیاز است، گفت: بیمارستان‌های شرق گیلان نیازمند ارسال سریع، فوری و مستمر تجهیزات به مراکز درمانی و بیمارستانی هستند که امیدوارم مردم برای مبتلا نشدن کادر زحمتکش بیمارستانی به کمک این گروه‌ها بشتابند.

صداوسیما پیام‌رسان سروش را به مزایده گذاشت

با وجود تبلیغات و تلاش‌های گسترده برای جا انداختن پیام‌رسان سروش به جای تلگرام، صداوسیما برای نوبت دوم فراخوان مزایده این پیام‌رسان را آگهی کرده است. براساس آگهی مزایده عمومی منتشره ازسوی صداوسیما که برای نوبت دوم منتشر شده، مهلت دریافت اسناد مزایده، از ساعت ۱۲ دوشنبه ۱۲ اسفند تا ساعت ۱۶ دیروز شنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۸ اعلام شده است. پیام‌رسان سروش به موازات فرایند فیلترینگ تلگرام تولید و با تبلیغات گسترده شبکه‌های مختلف صداوسیما تلاش شد جایگزین تلگرام شود؛ به گونه‌ای که مدیر این پیام رسان، فروردین ۹۷ گفته بود «سروش» با قابلیت‌های بیشتر جای تلگرام را می‌گیرد. با این حال هم با بالا رفتن تعداد کاربران دچار برخی مشکلات فنی شد و هم در مجموع آن گونه که در نظر بود مورد استقبال قرار نگرفت. این در حالی بود که هزینه زیادی برای توسعه این پیام‌رسان انجام شده بود و در مواردی نیز دولت برای ارائه بودجه بیشتر تحت فشار تبلیغاتی و رسانه‌ای قرار می‌گرفت.

روحانی جنجالی جلسه ستاد بحران قم کیست؟

به تازگی فایل صوتی در فضای مجازی از جلسه ستاد بحران قم منتشر شده که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته و بهانه برخی کانال‌ها برای هجمه به نظام و روحانیت شده است. در این فایل صوتی شخصی که خود را تقی‌نیا و طبیب اسلامی معرفی می‌کند، در حالی که مشخص است بدون این که عضو جلسه باشد، با اصرار وارد این جلسه شده است، از رئیس جلسه می‌خواهد به حرف‌های او گوش دهند. ابتدا مسئولان حاضر در جلسه اجازه صحبت به وی نمی‌دهند و در نهایت با اصرار زیاد، به وی اجازه صحبت در حد دو دقیقه داده می‌شود. او می‌گوید به اتفاق ۲۵ تن از اطبای طب اسلامی آمده تا صدای خود را به گوش رهبری برساند. تقی‌نیا می‌گوید ۱۲ سال در حوزه طب اسلامی زحمت کشیده است؛ در همین ابتدا بین وی و یکی از حاضران در جلسه بر سر مدرک تحصیلی او جدال لفظی رخ می‌دهد و فرد مذکور به وی می‌گوید: «از کجا در زمینه طب اسلامی مدرک گرفته‌اید» و تقی نیا پاسخ می‌دهد: «از حوزه». پزشک در جواب می‌گوید: «حوزه علمیه صلاحیت دادن مدرک پزشکی را ندارد.» تقی نیا هم پاسخ می‌دهد: «آیا امام صادق هم صلاحیت ندارد و ...»

رمضانعلی تقی نیا، از ارادتمندان تبریزیان است که در کانال وی به عنوان فرد مستقل و مورد تایید تبریزیان معرفی شده است. عباس تبریزیان همان کسی است که ماجرای آتش‌زدن کتاب «اصول طب هاریسون» توسط وی و انتشار ویدئوی آن در فضای مجازی جنجال‌ها و واکنش‌هایی رسمی و غیررسمی را به دنبال داشت؛ تا جایی که صدای وزارت بهداشت و مدیر حوزه‌های علمیه هم درآمد. تقی نیا همچین به عنوان استاد طب شیعی در سایت‌های محلی استان‌های شمالی کشور معرفی شده است که به سخنرانی و ویزیت رایگان بیماران لاعلاج و صعب العلاج (تمام بیماری ها)! مشغول فعالیت است. این در حالی است که براساس نامه‌ای که علیرضا عسگری مدیرکل وقت دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت در سال ۹۶ به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی نوشته است، فعالیت تبریزیان و شاگردان وی در حوزه طب سنتی و اسلامی غیرقانونی اعلام شده و خواستار رصد و نظارت بر فعالیت‌های غیرمجاز آقای تبریزیان و شاگردان وی و معرفی متخلفین به مراجع قضایی شده است. /ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار