تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز زیرساخت‌های سلامت استان به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان از ابتدای مقابله با شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 14 March 2020
تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تجهیز زیرساخت‌های سلامت استان به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان از ابتدای مقابله با شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد.

 

تجهیز و توسعه حدود ۳۵ میلیارد تومانی زیرساخت‌های سلامت گیلان در دوران پسا کرونایی

ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی گیلان به ارزش ۳۴ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: بسیاری از زیرساخت‌ها و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان فرسوده بوده و امکانات فعلی نیز پاسخگوی نیاز مردم این استان نبودند ازاین‌رو تصمیم به تقویت زیرساخت‌های درمانی استان گرفتیم.

وی با بیان اینکه برای مقابله عملیاتی با کروناویروس و کمک به بیماران تنفسی، مراکز درمانی به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شدند، افزود: تاکنون دو دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان رازی و برای هرکدام از بیمارستان‌های ولایت، امیرالمؤمنین، لنگرود، لاهیجان، انزلی، فومن، تالش و الزهرا یک دستگاه اکسیژن‌ساز خریداری‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تجهیزات سرمایه‌ای در مراکز درمانی گیلان از نیازهای اساسی حوزه سلامت است، گفت: برای تجهیز مراکز درمانی گیلان به دستگاه اکسیژن ساز تاکنون ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان رازی رشت بیش از پنج سال است که فاقد لنژری (رخت‌شور خانه) بود، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود بخش عفونی در بیمارستان رازی، این مرکز آموزشی‌ و درمانی فاقد رختشور خانه بود و البسه‌های این مرکز در بیمارستان‌های دیگر شست‌وشو می‌شد که برای تجهیز و راه‌اندازی آن بالغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه در دفاع با مهاجم منحوس کرونا از توسعه سایر زیرساخت‌های درمانی استان غافل نشده، گفت: برای تهیه سیستم تهویه مطبوع بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان که از تعهدات دانشگاه بود، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

سالاری همچنین در خصوص راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: سال‌های زیادی است که آزمایشگاه‌های بیمارستانی به‌صورت برون‌سپاری و توسط بخش خصوصی خدمت ارائه می‌کنند و این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور به دانشگاه، باعث شده تا یک دستگاه آزمایشگاهی در طول این سال‌ها به دانشگاه اضافه نشود درحالی‌که بخش آزمایشگاه از بخش‌های سودآور مراکز درمانی است.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه در بیمارستان رازی تأمین‌شده، گفت: تلاش کردیم تا در محوطه بیمارستان رازی یک ساختمان مجزا برای آزمایشگاه ایجاد کنیم که قرارداد آن با پیمانکار بسته‌شده و برای تکمیل این آزمایشگاه بالغ‌بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دو بیمارستان جدید تالش و لنگرود در حال تجهیز و راه‌اندازی هستند، افزود: بیمارستان تالش تحویل موقت شده و هم‌اکنون نیز در حال پذیرش بیمار است و علاوه بر آن درصدد هستیم تا به‌زودی بیمارستان لنگرود را نیز تحویل بگیریم.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان لنگرود در حال تجهیز زیرساخت است، گفت: برای این بیمارستان نیز یک سردخانه جسد و سیستم امحاگر زباله بااعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار