رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: شیراز را یکی از امن‌ترین شهرها در چهارشنبه پایان سال خواند و گفت: برای چهارشنبه آخر سال 450 نیروی فعال و 15 آتش‌نشان زن در 22 ایستگاه در حال آماده‌باش هستند.
کد خبر: ۸۳۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ 14 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: هادی قانع امروز ۲۴ اسفند در کنفرانس خبری به صورت مجازی، اظهار داشت: در چهارشنبه سوری سال 96، جمعا 43 ماموریت شامل 31 مأموریت اطفای حریق و 12 مأموریت امداد انجام شد و چهار نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: در سال 97 نیز 20 عملیات انجام شد و 5 نفر مصدوم شدند و در سال 98 فقط یک مورد عملیات پیش از چهارشنبه‌سوری داشتیم و امید است که امسال چهارشنبه پایان سال آرامی را در پیش داشته باشیم.

قانع یادآور شد: برای چهارشنبه آخر سال 450 نیروی فعال و 15 آتش‌نشان زن در حال آماده باش هستند همچنین 2 تیم 33 نفره واکنش سریع آتش‌نشانان داوطلب نیز جهت تسریع امور کمک خواهند کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه شرایط امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، تاکید کرد: ما با بحران شیوع ویروس کرونا رو به رو هستیم بنابراین با ماندن در خانه شرایطی را پیش نیاوریم که کادر درمان علاوه بر مقابله و درمان این ویروس، درگیر حوادث چهارشنبه آخر سال نیز شوند.

قانع ضمن درخواست همکاری از مردم و عدم بروز رفتارهای پرخطر، خاطرنشان کرد: یکی از موارد رعایت شده در چهارشنبه پایانی امسال، تهیه تجهیزات ویژه برای آتش‌نشان‌ها است و امیدواریم امسال بدون فوتی در چهارشنبه و همچنین بدون هیچ حادثه ای روبه‌رو باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به حادثه انفجار در هفته گذشته در یک ساختمان مسکونی توسط یک نارنجک دستی، یادآور شد: این حادثه مصدومیت جدی نداشت اما این نگرانی را به وجود آورد که ممکن است برخی از نوجوانان به دور از چشم خانواده‌ها رفتارهای پرخطر بروز دهند که از خانواده‌ها می‌خواهیم بیشتر مراقب باشند تا شاهد اتفاقات مشابه‌ای نباشیم.



انجام 16 هزار و 279 عملیات تا پایان بهمن 98


وی سال 98 را سال ویژه ای برای آتش‌نشانان شیرازی خواند و افزود: در ابتدای سال با حادثه سیل رو به رو شدیم، آتش‌سوزی هتل آسمان، سینما بهمن، اتفاقات شهرک صنعتی، اغتشاشات، و اکنون هم کرونا ویروس سال سختی را برای آتش‌نشانان رقم کرد و با وجود احتمال سانحه برای همکاران آنها در تمام اتفاقات حضور یافتند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز تصویب لایحه حمایتی از آتش‌نشانانی که در عملیات‌ها دچار مصدومیت و معلولیت می‌شوند یا جان خود را از دست می دهند علی رغم کمبود نیرو، با تمهیدات ویژه و انجام تقسیم‌بندی توسط شهردار موفق به رسیدگی به تمام عملیات‌ها شدیم.

وی با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های عملیاتی اطفای حریق و حوادث در سال 98 نسبت به سال 97 کاهش یافته است، اظهار داشت: 16 هزار و 279 عملیات تا پایان بهمن 98 توسط آتش‌نشانی انجام شده است که حجم زیادی از این عملیات‌های به دلیل سیل و افزایش بارندگی های سال 97 و اتفاقات باغات بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز افزود: در سال 97 تا پایان بهمن 14 هزار و 544 عملیات انجام شد که دلیل بالای بودن تعداد عملیات سال 98 نسبت به 97 باوجود کاهش حوادث، سیل و بارندگی بوده است.

قانع، و اظهار داشت: این امنیت را مدیون آموزش‌ها و آگاهی بخشی به مردم بوده‌ایم که امسال نیز آموزش‌هایی در مدارس، سطوح شهرها به ویژه جشنواره شهر ایمن و غیره انجام شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار