استاندار قم گفت: سفارش تامین اقلام بهداشتی و پزشکی به مالزی داده شده که به زودی این محموله به قم می‌رسد و می‌تواند بخشی از نیازهای قم را برای تامین ماسک بهداشتی پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۳۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴ 15 March 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در ستاد بحران مقابله با کرونا در قم، با اشاره به اینکه مدیریت ضد عفونی سطوح مختلف شهر با شهرداری است، اظهار کرد: نیروهای ارتش و سپاه و بخش خصوصی با مدیریت شهرداری نسبت به ضد عفونی معابر و سطوح مختلف شهر اقدام می‌کنند و در راستای اجرای این برنامه مهم از امکانات سایر استان‌ها نیز بهره برده می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور به ویژه استان قم بیان کرد: از نظر ستاد بحران در حال حاضر شرایط قم بسیار خاص است و دسترسی اقلام پزشکی و بهداشتی برای کادر درمانی و مردم ضرورت دارد که در این راستا نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

استاندار قم با اشاره به برخی اقداماتی که برای دسترسی به اقلام پزشکی صورت گرفته است، بیان کرد: سفارش تامین اقلام بهداشتی و پزشکی به مالزی داده شده که به زودی این محموله به قم می‌رسد و می‌تواند بخشی از نیازهای قم را برای تامین ماسک بهداشتی پاسخگو باشد.

وی با اشاره به درخواست استان قم برای تامین تخت بیمارستان سیار از سوی ارتش گفت: این اقدام برای رویارویی با بحران احتمالی است و جانمایی بیمارستان‌های سیار نیز با معاون عمران استانداری خواهد بود.

سرمست با بیان اینکه نقاهتگاه‌ها برای رسیدگی به بیماران بهبود یافته در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که این نقاهتگاه‌ها به عنوان بخشی از بیمارستان‌ها دیده شود و بیماری که از بیمارستان ترخیص می‌شود در مدت زمان لازم در این مراکز تحت نظر باشد و ادامه مسیر درمانی را طی کند.

استاندار قم تاکید کرد: در صورتی که مردم با مسؤولان همراه شوند زودتر از آن زمانی که پیش بینی شده شیوع این ویروس در قم کنترل می‌شود.

وی با عنوان اینکه یکی از مهمترین راه‌های کنترل این ویروس اهتمام بر اقدامات پیشگیرانه است، تصریح کرد: بیمارستان‌های سیار برای رسیدگی به بیمارانی است که به وضعیت جسمانی آنان به مرحله سخت نرسیده و یا کسانی که از بیمارستان مرخص شدند و باید دوران نقاهت را بگذرانند در نظر گرفته شده است و این مهم به عنوان یک مصوبه باید اجرایی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار