عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران تاکید کرد:
عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با اشاره به شیوع کروناویروس در سراسر کشور و خطر ابتلای افراد به این ویروس، گفت: باوجود این مساله، کارگران همچنان مشغول کارند.
کد خبر: ۸۳۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 16 March 2020

محمدرضا راهداری‌زاده در خصوص شرایط کارگران با توجه به شیوع کروناویروس اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در زمینه کروناویروس وجود دارد، کارگران نیز مانند سایر انسان‌ها در خطر این بیماری هستند اما باوجود این خطر، کارگران همچنان مشغول کار هستند.

وی افزود: برخی از شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی و کارگاه‌ها دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص استفاده ۵۰ درصدی از کارمندان و همچنین کاهش ساعت کاری را اعمال و اجرایی کرده‌اند اما هنوز شرکت‌ها و کارگاه‌هایی هستند که کارگران در آن‌ها مشغول به کار هستند و توجه چندانی به این دستورات ندارند.

این فعال کارگری تصریح کرد: این ویروس، یک ویروس همه‌گیر است و برای پشت سر گذاشتن آن، همه باید دست در دست هم دهند تا با حمایت از یکدیگر بتوانیم شاهد حل آن باشیم. این ویروس فقط دولت را درگیر نکرده، بلکه همه بخش‌های تولیدی، صنعتی و ... اکنون درگیر آن هستند. بنابراین باید همه کمک کنند تا بتوانیم آن را پشت سر بگذاریم.

راهداری‌زاده عنوان کرد: اگر کارگری به این ویروس مبتلا شود، دیگر کارگران و همچنین جامعه در خطر خواهد بود. بنابراین نیاز است در زمینه محدودیت حضور کارگران در محیط‌های کاری با آن‌ها نهایت همکاری انجام شود. در این زمینه رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی، مساله‌ای است که باید به صورت جدی مورد توجه مسوولان و کارفرمایان باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از بخش‌ها را نمی‌توان تعطیل و خدمات را قطع کرد زیرا تعطیلی آن‌ها باعث به وجود آمدن بحران‌های دیگر در جامعه می‌شود و انتظار داریم همه مجموعه‌ها به سمتی گام بردارند که سلامت کارگران در اولویت آن‌ها باشد و نکات بهداشتی را نیز به شدت رعایت کنند.

عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش‌هایی که از سوی همه مجموعه‌ها از جمله کارگران در این شرایط دشوار انجام می‌گیرد، بتوانیم با ویروس کرونا مقابله و سرانجام آن را شکست دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار