مدیرعامل شرکت ساتکاب خبر داد:
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق(ساتکاب) گفت: در سال رونق تولید بیش از 50 کالای استراتژیک صنعت آب و برق با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.
کد خبر: ۸۳۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 16 March 2020

محمدولی علاءالدینی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه فعالیت‌های پشتیبانی و رونق تولید در صنعت آب و برق با دستور وزیر نیرو به شرکت ساتکاب واگذار شده است، عنوان کرد: در سال رونق تولید با دعوت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای رفع‌ چالش‌های صنعت آب و برق و حمایت از کالاهای ایرانی بوده‌ایم.
وی افزود: بدین منظور از ابتدای امسال با برگزاری چندین رویداد استارتاپی و شناسایی کالاهای مورد نیاز در این بخش موفق شده‌ایم بیش از 50 کالای استراتژیک صنعت آب و برق را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان این حوزه بومی‌سازی کنیم.
مدیرعامل ساتکاب ادامه داد: این کالاها پیش از این عمدتا یا از خارج کشور وارد میشد و یا بخشی از قطعات آن خارجی بوده است که با بومی‌سازی این کالاها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت استفاده هر چه بیشتر از این محصولات در صنعت آب و برق فراهم شده است.
علاءالدینی با تاکید بر اینکه اقتصاد دنیا در حال متحول شدن است، گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته اقتصاد دانش‌بنیان‌ها در آینده حرف نخست را خواهد زد؛ از این رو وزارت نیرو برای اینکه از این بخش عقب نیفتاد حمایت از شرکت‌های دانش‌‌بنیان را توسط مجموعه ساتکاب در دستور کار قرار داده است.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام ضمن ارزش نهادن به ظرفیت بسیار بالای نخبگان کشور، موجب قطع وابستگی کالاهای تولیدی در این بخش و کاهش قیمت محصولات به یک چهارم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار