مدیر صنایع و انتقال فناوری‌های پیشرفته منطقه آزاد تولیدی صنعتی ارس گفت: روزانه ۳۵ هزار بطری محلول و اسپری ضدعفونی کننده در ‌این مجموعه برای مقابله با کرونا تولید می شود.
کد خبر: ۸۳۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 16 March 2020

آیدین جهانگیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاوه بر اسپری و محلول های ضدعفونی کننده، ماسک و پارچه مخصوص ماسک و لباس بیمارستانی (اسپان باند) نیز از جمله محصولات جدید است.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت شرکت های تولیدی مستقر در ارس گفت: روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک و ۴ تن پارچه ماسک و لباس بیمارستانی (اسپان باند) در ارس تولید و علاوه بر توزیع در سطح منطقه به سایر مناطق کشور نیز ارسال می شود.

وی افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور شرکت های متعددی درخواست اخذ مجوز تولید لوازم بهداشتی در ارس را دادند که با صدور مجوزهای مربوطه، هفت واحد تولید کننده به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز جهت مقابله با شیوع کرونا مشغول هستند.

مدیر صنایع و انتقال فناوری های پیشرفته ارس در ادامه گفت: برای چهار شرکت تولیدی جدید نیز در حال صدور مجوز تولید هستیم که با افزایش تعداد این شرکت ها روزانه پنج هزار عدد ماسک، ۱۶ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده ۱۰۰ میلی لیتر تا یک لیتری و ۴۰ هزار عدد محلول ضدعفونی کننده ۳۰۰ میلی لیتری به آمار فوق اضافه می شود.

به گزارش ایرنا، از بین ۱۱۷ نفر بستری شده مشکوک به کرونا در مراکز بیمارستانی در شبانه روز گذشته، نتیجه آزمایش ۳۵ نفر مثبت اعلام شد تا تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۴۰۹ نفر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار