معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در جریان آخرین اقدام‌ها و فعالیت‌های ستاد مدیریت و مبارزه با ویروس کرونا در استان قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ 17 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اسحاق جهانگیری در این تماس تلفنی با تقدیر از تلاش‌های استاندار، تیم مدیریتی و ایثارگری‌های جامعه پزشکی و کادر درمانی در سطح ملی و استان کهگیلویه وبویراحمد برای مقابله جدی با شیوع این بیماری تصریح کرد که اهتمام ویژه دولت بر تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان و حمایت از کادر درمان و جامعه پزشکی استوار است.
وی یادآور شد که بدون شک ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های کادر پزشکی و سفیدپوشان عرصه بهداشت و درمان در کارزار مبارزه جانانه با این بیماری هیچ گاه از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد.
وی همچنین کهگیلویه و بویراحمد را یکی از مناطق و استان‌های با کمترین تعداد ابتلا به بیماری کرونا در کشور دانست و گفت: این روند امیدوارکننده نتیجه همدلی، همراهی و انسجام مسئولان استانی مدیریت کرونا در استان و البته همراهی، مشارکت و همدلی مردم فهیم و قدرشناس این استان است.
جهانگیری همچنین خواستار همراهی و همگامی مردم این استان بر رعایت مسایل و توصیه‌های بهداشتی و ایمنی از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه با بیماری کرونا و متولیان امر شد و گفت: دولت با تمام توان در کنار مردم و ملت بزرگ ایران و این خطه از کشورمان برای ریشه کنی ویروس کرونا ایستاده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این تماس تلفنی با تقدیر از اهتمام و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:برنامه ها، فعالیت‌ها و اقدام‌های ستاد مبارزه با کرونا منظم و با قوت و جدیت در حال برگزاری است و حتی نخستین استانی بودیم که جلسات هماهنگی و مقابله‌ای قبل از ورود این بیماری به کشور را برگزار کرده بودیم.
کلانتری یادآور شد: درست است که استان از لحاظ آمار کمترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارد، اما همچنان نگران بازگشت افراد و هم استان‌هایی هستیم که از استان‌های با بیشترین درگیری با این ویروس وارد استان خواهند شد.
استاندار خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در استان تاکنون تمامی تمهیدات و تدابیر لازم برای جلوگیری از گسترش و شیوع این بیماری را در ابعاد مختلف اجرایی و عملیاتی کرده است.
وی غربالگری منظم و منسجم در مبادی ورودی شهر‌های مختلف و محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در سه محور ورودی به شهر یاسوج مرکز استان را از جمله اقدام‌ها و فعالیت‌های مقابله‌ای در این راستا دانست.  
کلانتری یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۷ جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با کرونا در این استان برگزار شده است.
راه اندازی کارخانه الکل سازی پس از ۱۰ سال رکود و تعطیلی با ظرفیت حدود هزار لیتر در روز، افتتاح کارگاه تولید ماسک با محوریت و همکاری سپاه فتح استان با ظرفیت ۲۰هزار عدد در روز، و تغییر خطوط کارخانه سینره و تولید انبوه ژل ضدعفونی که هم اینک برخی استان‌های درگیر کشور را نیز پوشش می‌دهد و همچنین انسجام و بسیج همگانی تمامی نیرو‌های خدماتی، اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین اقدامات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا است.
 استاندار در پایان این گفتگوی تلفنی از همت و تلاش همه دستگاه‌ها و نهاد‌های کمک کننده در استان به ویژه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، سپاه فتح استان و بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر، رسانه‌ها و صداوسیما تقدیر کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار