کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهروندان تعادل، تناسب و تنوع در مصرف مواد غذایی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را فراموش نکنند.
کد خبر: ۸۳۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 27 March 2020
چه بخوریم تا از ابتلا به ویروس کرونا در امان بمانیم

به گزارش تابناک سمنان: مصطفی حسینی ابراز داشت: زیاده روی در مصرف هر نوع مواد غذایی بدون شک عوارضی را در بدن ایجاد می‌کند که حتی برخی از عوارض می‌تواند تهدیدی برای سلامت فرد باشد.

وی ادامه داد: هر فرد باید متناسب با سن از گروه‌های مختلف غذایی در وعده‌های غذایی استفاده کند و باید از زیاده‌روی در مصرف بدون رعایت تنوع غذایی پرهیز شود.

وی بیان کرد: افراد به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید مصرف روزانه  مواد پروتئینی مانند حبوبات، گوشت‌های مختلف کم چرب و تخم مرغ را در سبد غذایی خود وارد کنند.

حسینی تصریح کرد: استفاده از خشکبار و آجیل بدون نمک و مواد معدنی دارای آهن و روی  به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا پیشنهاد می‌شود.

وی بیان کرد: خشکبار و برگه میوه‌های مختلف منبع غنی از آهن هستند که استفاده از این خشکبار در این روزها برای تقویت سیستم ایمنی بدن به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس  کرونا توصیه می‌شود.

 کارشناس ارشد تغذیه  دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تاکید کرد: مصرف میوه و سبزیجات به دلیل غنی بودن از ویتامین‌ها یکی از نکات مهم در تغذیه سالم در این روزها است که شهروندان نباید از مصرف آن غافل شوند.

وی یادآور شد: مصرف میوه‌های تازه مانند مرکبات، سیب، پرتقال و لیموشیرین و مصرف سبزیجات با رنگ سبز تیره و رنگ‌های مختلف زرد تا نارنجی که غنی از ویتامین آ است در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

وی ادامه داد: استفاده از قرص مکمل برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا توصیه نمی‌شود و حتی در برخی مقالات علمی این ادعا رد شده است.

حسینی تصریح کرد: افراد بهبود یافته  و مبتلا به ویروس کرونا به دلیل بی اشتهایی و تب دارای ضعف هستند ودر نتیجه مایعات و مواد پروتئینی بدن خود را از دست می‌دهند و به دلیل کمبود الکترولیت در بدن دچار مشکل می‌شوند و توصیه می‌شود این بیماران مصرف منابع پروتیینی، میوه و خشکبار را فراموش نکنند.

وی تاکید کرد: هر نوع مواد غذایی به اندازه نیاز باید مصرف شود و مصرف  بیش از حد نیاز برای بدن مضر است، تاکید می‌شود شهروندان از مصرف زیاد برخی ادویه‌جات مانند زنجبیل، فلفل و زردچوبه برای حفظ سلامت خود پرهیز کنند.

وی اظهار داشت: میزان ویتامین ث در پیاز خام با پرتقال  و لیمو شیرین برابری می‌کند و شهروندان هر یک از این موارد را مصرف کنند ویتامین مورد نیاز بدن تامین می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه  دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: نوشیدن مایعات ولرم  مانند شیر کم چرب، چای و آبمیوه‌های طبیعی به منظور ایجاد تعادل آب و الکتروالیت در بدن به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس کرونا توصیه می‌شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار