در راستای رسالت‌های اجتماعی آستان قدس رضوی
طرح توسعه بخش همودیالیز در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در راستای رسالت‌های اجتماعی آستان قدس رضوی آغاز شد.
کد خبر: ۸۳۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱ 28 March 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی بیمارستان رضوی، دکتر محسن محور، مدیرعامل بیمارستان رضوی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: در راستای تحقق سیاست‌های کلان و رسالت بیمارستان رضوی که سلامت‌محوری و بیمارمحوری در سرلوحه آن قرار گرفته است، ارتقاء کیفیت خدمات درمانی برای بهبود و درمان بیماران در اولویت امور قرار دارد با عنایت به انتساب این بیمارستان به آستان قدس رضوی، راهبردهایی نظیر توسعه بخش‌های با تقاضای بالا و گردش بیمار و مراجعان فراوان در این مرکز در حال اجراست.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به قدیمی بودن تجهیزات درمانی و محدودیت‌های فیزیکی در بخش دیالیز بیمارستان رضوی تصمیم به توسعه فضای بستری و به‌روزرسانی تجهیزات همودیالیز این بخش بر اساس استانداردهای علمی و به‌روز دنیا گرفته شده است.

دکتر محور تصریح کرد: با در نظر گرفتن این ضرورت که تعداد تخت‌های دیالیز موجود در سطح شهر زیارتی مشهد، پاسخگوی نیاز بیماران زائر و مجاور به صورت موقت یا دائم نیست و نیز با توجه به الزامات اعتباربخشی بیمارستانی در راستای اقدام به افزایش تعداد تخت‌های این بخش، مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد نیاز بوده است که پس از کسب مجوز تغییرات و تأیید نقشه توسعه از طریق معاونت درمان دانشگاه مذکور، بیمارانی که در لیست دیالیز این بیمارستان بودند، به‌طور موقت به مراکز دیگر اعزام شده و هیچ کوتاهی و تأخیری در خدمت‌رسانی به این عزیزان اتفاق نیفتاده و مسیر اجرایی این اقدام پس از کسب مجوزهای لازم و پیش از پیدایش بیماری کرونا صورت گرفته و ارتباطی به پیدایش آن بیماری ندارد.

وی اظهار کرد: بر اساس طرح توسعه‌ای مذکور، فضای بخش دیالیز بیمارستان رضوی از 250 متر مربع به حدود دو برابر توسعه یافته و ظرفیت پذیرش بیماران به‌طور متوسط از 600 بیمار در هر ماه به حدود دو برابر افزایش می‌یابد.

دکتر محور با اشاره به اینکه بهرهبرداری از این بخش جدید در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: هم‌چنین اتاق ایزوله برای بیماران با شرایط خاص در این بخش احداث شده و تعداد تخت‌های همودیالیز این مرکز نیز از 7 تخت فعال به 15 تخت فعال افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل بیمارستان رضوی طی اجرای این طرح، راهبردهایی نظیر توسعه بنا، افزایش تخت، ظرفیت ارائه خدمات به بیماران، ایجاد محیط ایزوله در نظر گرفته شده است.

دکتر محور با تأکید بر فراهم کردن تمهیدات لازم برای بیماران خدمات‌گیرنده از بخش همودیالیز بیمارستان رضوی، اذعان کرد: باتوجه به رسالت اجتماعی که بیمارستان رضوی در حوزه بیماران به ویژه بیماران خاص برای خود متصور بوده و بیمارمحوری را در دستور کار خود قرار داده است، بیمارانی که از این مرکز استفاده می‌کردند، طی بررسی و مذاکره با سایر مراکز درمانی سطح شهر، معرفی‌نامه لازم را از بخش همودیالیز بیمارستان رضوی دریافت کرده و با در نظر گرفتن بعد مسافت با مکان زندگی آن‌ها از بلاتکلیفی این افراد جلوگیری شده است.

گفتنی است، از آن‌جایی که خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان از اولویت‌های بیمارستان رضوی است، طی سال گذشته حدود 65 میلیارد ریال به عنوان خدمات درمانی رایگان به این اقشار در بخش‌های مختلف از سوی این مرکز هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار