حالا دو ماهی از شیوع ویروس "کرونا" در جهان می گذرد، اوایل شیوع این بیماری و به علت ناشناخته بودن این ویروس عنوان شد که کرونا کاری با بچه‌ها ندارد و عمدتا افراد بزرگسال درگیر این بیماری شده و این میان کهنسالان در معرض خطر مرگ بر اثر این بیماری قرار دارند.
کد خبر: ۸۳۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 29 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،این صحبت‌ها در حالی است که با ابتلای برخی کودکان و نوجوانان به این بیماری طی این مدت، فرضیه عدم ابتلای کودکان به کرونا عملا رنگ باخت و این قشر از جامعه نیز مانند سایر افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

دکتر کیقباد قدیری فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال در گفت و گو با ایسنا، با رد فرضیه عدم ابتلای کودکان به کرونا، گفت: ابتلای برخی کودکان و نوجوانان به این بیماری نشان می‌دهد که کرونا عملا کوچک و بزرگ نمی شناسد و خطر ابتلا به آن برای همه افراد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این بین این تفاوت وجود دارد که این بیماری در کودکان زیر 10 سال عمدتا به شکل خفیف بروز پیدا کرده و موارد مرگ و میر هم بر اثر بیماری در این قشر بسیار اندک است.

قدیری خاطرنشان کرد: هرچه سن بالاتر رود، علائم بیماری شدیدتر خواهد بود، بگونه ای که حتی در نوجوانان 10 تا 18 سال به نسبت کودکان علائم بیماری شدیدتر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص علائم خفیف بیماری کرونا در کودکان گفت: عمده کودکان در این بیماری دچار تب نمی‌شوند و این امکان هست که فقط سرفه داشته باشند.

وی افزود: در نوزادان که عملا زبانی برای بیان علائم بیماری ندارند، این امکان هست که سرفه های خفیف همراه با تب وجود داشته باشد.

قدیری با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی و محافظتی در خصوص کودکان نیز باید همپای سایر افراد جامعه انجام شود، گفت: در خانه ماندن و شست وشوی مکرر دستها با آب و صابون و رعایت سایر نکات بهداشتی باید در خصوص کودکان نیز مانند سایر افراد رعایت شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال از والدین خواست تا اگر فرزندانشان علائم خفیف مانند تب، سرفه و ... داشتند حتما فاصله لازم را با آنها رعایت کرده و مراقبت های حمایتی را حتما در منزل و با رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش انجام دهند، چرا که اگر بیماری برای عمده کودکان خطرناک نباشد، از طریق انتقال ویروس به بزرگسالان می‌تواند مابقی افراد را دچار مشکل کند و مباحث مربوط به قرنطینه بیماران در خصوص کودکان نیز باید با لطافت و مراعات حال کودک رعایت شود.

قدیری خاطرنشان کرد: چنانچه علائم تب، سرفه و یا تنگی نفس در کودکان و نوزادان تشدید شد، والدین باید هرچه سریعتر آنها را به مراکز درمانی منتقل کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار