مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از راه‌اندازی شبکه اجتماعی «شاد» خبر داد و گفت: این شبکه اجتماعی به صورت پیام‌رسان‌ها داخلی و رایگان برای تعامل بین دانش‌آموزان و معلمان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۳۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 29 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،مجید یزدان‌پناه، اظهار داشت: مدارس به نوعی با شیوع ویروس کرونا بعد از انتخابات (سوم اسفندماه) در کشور تعطیل شد.

وی تصریح کرد: در ابتدا به فکر شرایطی افتادیم تا با خانواده‌ها و دانش‌آموزان ارتباط داشته باشیم تا در صورت ادامه شرایط تهدید به وجود آمده را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تولید محتوای آموزشی، تصریح کرد: چهار تولید محتوای آموزشی را در دبیرستان هوشمند، استعدادهای درخشان و 2 مورد در اداره آموزش و پرورش راه‌اندازی کردیم به طوری که متخصصان محتواهای آموزشی را فراهم می‌کنند و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: یک قرارداد با صدا و سیما استان به مدت 600 دقیقه داشتیم در این مدت تدریس برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم انجام شد.

یزدان‌پناه با اشاره به ارائه برنامه آموزشی از طریق شبکه چهار و شبکه آموزش برای دانش‌آموزان، گفت: معلمان استان از طریق شبکه‌های داخلی با خانواده‌ها و دانش‌آموزان در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: در مدت زمانی یک هفته‌ای با 320 هزار دانش‌آموز استان ارتباط تلفنی برقرار شده و معلمان اطلاعات لازم را به آن‌ها داده و از آن‌ها خواسته‌اند که این ارتباط دو طرفه را قطع نکنند.

این مسؤول از راه‌اندازی شبکه اجتماعی «شاد» مخفف شبکه اجتماعی دانش‌آموزی در کشور خبر داد و گفت: 98 درصد سیستم ما که رتبه اول کشور را دارا هستیم در این سامانه ثبت‌نام شده است.

وی در خصوص خاصیت این شبکه اجتماعی، افزود: این شبکه اجتماعی به صورت پیام‌رسان‌ها داخلی و رایگان برای دانش‌آموز، معلم و مدیر و روسا آموزش و پرورش است، خانواده‌ها می‌توانند وارد این سیستم شوند.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: تفاوت شبکه اجتماعی شاد با گذشته یعنی تولید محتوای آموزشی این است که مدارس انگار در خانه دایر می‌شود، حضور و غیاب انجام می‌شود، طبق برنامه درسی در همان ساعت مشخص درس مورد نظر ارائه می‌شود تنها در زمانی کمتر حدود 15 تا 20 دقیقه تا خستگی ایجاد نشود و تایم استراحت هم دارد بعد درس ساعت بعدی شروع می‌شود.

وی در جواب این سئوال که امتحانات دانش‌آموزان چه زمانی شروع می‌شود، گفت: هنوز اطمینان نداریم چه زمانی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند مدارس دایر شوند، لذا نمی‌توانیم زمان امتحانات دانش‌آموزان را به صورت قطعی اعلام کنیم.

یزدان‌پناه با اشاره به چیده شدن پازل‌هایی برای بازگشایی مدارس در 15 فروردین، یا اول اردیبهشت، 15 اردیبهشت و یا اول خردادماه، گفت: در هر کدام از این تاریخ‌ها اگر مدارس برگزار شود ادامه روند را پیش می‌گیریم و آزمون‌ها نیز برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: اما اگر در هیچکدام از این تاریخ‌ها مدارس دایر نشد، وزارت آموزش پرورش یک تصمیم‌گیری کلی خواهد داشت که براساس آن اقدام خواهیم کرد.

وی به یکی از افتخارات آموزش و پرورش استان طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: شوراهای آموزش و پروش استان‌ها تاثیرگذارترین شوراها و عالی‌ترین مقامات تصمیم‌گیری محسوب می‌شود که شورای آموزش و پرورش کرمانشاه به عنوان یکی از شوراهای برتر کشور در سال گذشته معرفی و تقدیر شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار