ظهرابی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بدون هیچ اغماضی و در تمام طول شبانه‌روز با گشت‌زنی‌های مستمر با شکارچیان متخلف برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۸۳۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ 29 March 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «حمید ظهرابی» با اشاره به اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بدون هیچ اغماضی و در تمام طول شبانه‌روز با گشت‌زنی‌های مستمر با شکارچیان متخلف برخورد می‌کنند، گفت: در هفته اول فروردین ماه با تلاش و کوشش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس تعداد ۱۹ نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود: در راستای برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم، تعداد ۱۵ قبضه اسلحه از متخلفان کشف و ضبط شده که شامل ۱۴ قبضه اسلحه مجاز و یک قبضه اسلحه غیر مجاز بوده است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در مقطع جهانی، توصیه می شود از تردد غیرضروری در طبیعت با اسلحه و شکار جانوران وحشی جدا خودداری کرده، لذا در صورت مشاهده شکارچیان در طبیعت مامورین یگان حفاظت محیط زیست برخورد جدی با آنان بعمل می آورند.

 

ظهرابی افزود: چندی پیش روسای دادگستری چندین شهرستان هم اطلاعیه ای در خصوص برخورد با شکارچیان جانوران وحشی صادر کردند و در این اطلاعیه در خصوص قرنطینه خانگی جهت گسترش ویروس، عدم حضور در طبیعت با توجه به فصل زادآوری و زایش حیات وحش و همچنین حداکثر مجازات در قانون مجازات اسلامی و قانون شکار و صید تاکید شده است.

 

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی گزارش دهند.

برچسب ها: کرونا ، شکارچی ، متخلف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار