رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با شناسایی 6 بیمار جدید مبتلا به کرونا تعداد کل مبتلایان کرونا در جهرم به 59 نفر رسید.
کد خبر: ۸۳۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 30 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمد رحمانیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آخرین ساعات دیروز، نتیجه ۱۹ نمونه دیگر از افراد مشکوک کرونا را دریافت کردیم که از این تعداد نمونه، ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی و با احتساب موراد قبل تعداد کل موارد ثبت شده به کرونا در جهرم به ۵۹ مورد رسید.

وی افزود: از این 59 نمونه مثبت مبتلا به کرونا، تعداد 30 نفر مرد و 29 نفر خانم هستند که کمترین سن این فراد 8 سال و بیشتر سن 62 سال ثبت شده است.

انجام 814 مورد سی تی اسکن از ابتدای شیوع کرونا در جهرم

رحمانیان بیان داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا در جهرم ، تا کنون تعداد 814 سی تی اسکن از بیماران مشکوک صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: یکی از مهم ترین راه‌های تشخیص بیماری کرونا انجام سی تی اسکن از ریه بیماران است که به طور متوسط روزانه 61 بیمار مشکوک به کرونا سی تی اسکن می‌شود.

وی با بیان اینکه تیپ 33 المهدی (عج) جهرم با تمام توان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا این روز‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم است، بیان کرد: نیروهای فعال تیپ 33 المهدی(عج) علاوه بر انجام غربالگری مسافرین ورودی شهر، 300 ست لباس حفاظتی ضد آب که قابلیت ضدعفونی و استفاده مجدد دارد را تهیه کردند و به کادر درمانی بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم اهداء شده است.

رحمانیان با اشاره به اینکه بهترین اقدام برای حفظ سلامتی کودکان ماندن در خانه و امتناع از بردن آنها به مکان های عمومی است، توصیه کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس در شهرستان و انتقال سریع آن از فرد به فرد، والدین کودکان را با خود به هایپر مارکت‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مکان عمومی نبرند چراکه متاسفانه کودکان نسبت به بزرگسالان توجه کمتری به رعایت اصول بهداشتی دارند.

وی ادامه داد: کودکان به واسطه حس کنجکاوی و بازی‌های کودکان خود بیشتر از دستانشان استفاده کرده و سطوح مختلفی را لمس کرده و آنان ناخواسته دستان خود را به چشم و دهان خود زده که لمس دستان آلوده به صورت، یکی از آسان‌ترین راه‌های ابتلاء به کرونا ویروس است.

ماسک پارچه‌ای تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: ماسک پارچه‌ای قابلیت نفوذ پذیری داشته و بهداشتی نیست و مردم از ماسک‌های استاندارد که مرود تایید وزارت بهداشت است استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بهترین روش تهیه ماسک از داروخانه‌ها است، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در جهرم خط تولید ماسک خود را آغاز کردند که به زودی در داروخانه‌های شهرستان توزیع می‌شود.

 

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار