با فرهنگ سازی صورت گرفته و با نظارت عالی شیلات و همت و تلاش تشکل‌های صیادی استان بیش از ۱۲ هزار قطعه ماهیان مولد سفید (نر و ماده) به منظور تکثیر طبیعی در ۴۲ استخر احداث شده در جایگاه‌های صید تعاونی‌های پره و نیز ۱۹ رشته رودخانه شیلاتی رهاسازی شدند.
کد خبر: ۸۳۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ 30 March 2020

مدیر کل شیلات مازندران از رها سازی بیش از ۱۲ هزار قطعه ماهیان مولد سفید در استخرهای تکثیر طبیعی در جایگاه‌های صید تعاونی‌های پره استان خبر داد.

ولی‌اله محمدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در پیک صید تعاونی‌های پره در استان مازندران اظهار کرد: تلاش صیادان و نیز میزان صید ماهیان استخوانی استان موثر بوده است اما با این وجود با توجه به رعایت اصول و مقررات بهداشتی تاثیری در کاهش فعالیت‌های بازسازی و تکثیر طبیعی آبزیان استان نداشت.

وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی صورت گرفته و با نظارت عالی شیلات و همت و تلاش تشکل‌های صیادی استان بیش از ۱۲ هزار قطعه ماهیان مولد سفید (نر و ماده) به منظور تکثیر طبیعی در ۴۲ استخر احداث شده در جایگاه‌های صید تعاونی‌های پره و نیز ۱۹ رشته رودخانه شیلاتی رهاسازی شدند.

مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به اجرای طرح حفاظت از تکثیر طبیعی و مهاجرت ماهیان در ۴ رشته شیلاتی استان خاطرنشانکرد: امیدواریم پس از سپری شدن زمان لازم برای رسیدن بچه ماهیان تکثیری به وزن مناسب و مطلوب رهاسازی ( ۳- ۱ گرم) ، در یک دوره زمانی سه الی چهار ماهه با رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های مهم شیلاتی منتهی به دریای خزر، ذخایر آبزیان دریایی استان ترمیم و صید ماهیان درسبد صیادان رونق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار