نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مازندران گفت که حدود ۸۰ درصد از جمعیت این استان تاکنون در طرح غربالگری شناسایی بیماران مشکوک به کرونا شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳ 03 April 2020

دکتر محمدمهدی ناصحی روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در ساری آمار جمعیت شرکت کننده در طرح غربالگری را حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان اعلام کرد.

وی گفت که بخشی از این جمعیت خودشان با مراجعه به سامانه غربالگری در طرح شرکت کردند و برخی دیگر هم با کمک پزشکان خانواده و بهورزان و یا سایر بخش‌ها از جمله نیروهای بسیج و سپاه و بهزیستی موفق شدند در طرح غربالگری شرکت کنند.

ناصحی با تاکید بر این که طرح غربالگری با هدف شناسایی بیماران مشکوک به کرونا و قرنطینه و درمان آنها به عنوان یکی از راههای اصلی قطع زنجیره شیوع بیماری به اجرا گذاشته شده است ، توضیح داد : این طزرح تا پایان قرارگیری تمامی جمعیت ساکن در استان ادامه خواهد شد و این فرایند می تواند شناسایی بیماران مشکوک به کرونا و درمان آنها را شتاب بخشد.

نماینده وزیر بهداشت میزان مشارکت مردم مازندران در طرح غربالگری را خوب توصیف کرد و گفت که مازندران در اجرای این طرح در چند استان نخست از میان ۳۱ استان کشور قرار دارد.
تداوم روند کاهشی کرونا در مازندران
دکتر ناصحی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در باره وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان هم توضیح داد : روند کاهشی شیوع بیماری و ابتلا به آن در استان مازندران ادامه دارد و این رویه باعث شده تا بخشی از تخت های بیمارستانی اختصاصی برای این بیماران خالی شود.
وی اضافه کرد : هم اکنون حدود یکهزار تخت بیمارستانی اختصاص یافته برای بستری و درمان بیماران کرونایی در استان خالی است و مشغله کادر درمانی نیز نسبت به روزها اول شیوع بیماری تا حدودی کمتر شده است.

رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که این استان در تامین تجهیزات حفاظتی و بهداشتی در بیمارستان ها توانست رتبه اول کشور را کسب کند.

ابراز رضایت از نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی
نماینده وزیر بهداشت در مازندران در مورد طرح فاصله گذاری اجتماعی هم گفت : این طرح به خوبی در این استان اجرا شد ، ولی ارزیابی موفقیت این طرح در قطع و یا کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا نیاز به زمان حداقل ۲ هفته ای دارد.
دکتر ناصحی از طرح بسیج استانی مقابله با ویروس کرونا در مازندران که همگام با کشور اجرا شد ، به عنوان طرحی مناسب یاد کرد و افزود که این استان توانست رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یک هزار و ۱۳۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران بستری هستند. همچنین از بدو شیوع ویروس کرونا در استان مازندران که سی ام بهمن ماه سال جاری با شناسایی دو بیمار مشکوک از سوی دانشگاه علوم پزشکی بابل به ثبت رسید، تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار مشکوک به این ویروس از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مرخص شدند.
در مازندران ۲ هزار و ۴۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی ساماندهی شد که با روند کاهشی ویروس کرونا در استان که از حدود ۱۲ روز یپش شروع شد و همچنان ادامه دارد، حدود نیمی از این تخت های بیمارستانی خالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار