فرماندار سنقرو کلیایی گفت: سنقرو کلیایی نسبت به سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه از لحاظ شیوع ویروس کرونا، اوضاع و احوال خوبی ندارد.
کد خبر: ۸۳۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 05 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمدناصر معصومی‌زاده در خصوص آخرین وضعیت شهرستان سنقرو کلیایی از لحاظ شیوع بیماری کرونا ویروس، اظهار داشت: سنقروکلیایی نسبت به سایر شهرستان‌های استان کرمانشاه اوضاع و احوال خوبی ندارد.

وی از مردم خواست به سمت سنقر نیایند و ادامه داد: از اول فروردین‌ماه اعلام کردیم از پذیرفتن میهمان معذوریم، اما خیلی‌ها آمدند و خیلی‌ها هم با توجه به توصیه‌ها و تذکراتی که دادیم، برگشتند.

فرماندار سنقرو کلیایی با بیان اینکه ممنوعیت ورود به شهرستان تا ۳۰ فروردین‌ماه به خاطر سلامتی مردم و مسافران ادامه دارد، افزود: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با همکاری و همدلی مردم توانستیم بیماری را تا حدی کنترل کنیم، اما این همکاری و همدلی باید تداوم داشته باشد.

به گفته معصومی‌زاده، ارتباطات بسیار زیاد مردم سنقر با استان‌های آلوده، جدی نگرفتن کرونا و رعایت نکردن موارد بهداشتی از سوی خیلی از مردم شهرستان، مهمان‌پذیر بودن و همچنین جاده‌های مواصلاتی بسیار زیادی سنقرو کلیایی با سه استان همدان، کردستان و کرمانشاه از جمله دلایل افزایش مبتلایان کرونا در این شهرستان نسبت به دیگر شهرستان‌های استان بوده است.

وی با بیان اینکه شرایط خوبی نداریم و اوضاع نگران کننده است، افزود: علی‌رغم بسیاری از اقدامات توانستیم تا حدودی شیوع ویروس را کنترل کنیم، اما این حاکی از این نیست که ما مشکل نداریم.

معصومی‌زاده در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست با توجه با شرایط سنقر و گسترش بیماری بین مردم حتما به این شهرستان به صورت ویژه در راستای تهیه و تامین لوازم بهداشتی و کمبود‌هایی که در شهرستان وجود دارد، اقدام کنند.

این مسؤول به اختصاص ۲ بخش با ۵۰ تخت از بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان برای بحث کرونا، گفت: نقاهتگاه ۴۰ نفره‌ای به همت اداره ورزش و جوانان سنقروکلیایی راه‌اندازی شده که شامل ۲۰ تخت ویژه آقایان و ۲۰ تخت ویژه بانوان است.

وی اضافه کرد: بیماران مبتلا به کرونا در دوره نقاهت خود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ به جای بستری شدن در منزل در این نقاهتگاه بستری خواهند شد.

معصومی‌زاده تصریح کرد: مشکلی از نظر تخت بیمارستانی نداریم، حدود ۱۱ نفر هم الان در بخش کرونایی بستری داریم.

وی در مورد ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های استان در خصوص تحقق شعار سال، گفت: دستورالعمل جامعی را برای طرح تحقق شعار سال «جهش تولید» تهیه کرده‌ایم و به تمامی دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.

پیشنهاد یک طرح برای مثبت کردن شاخص‌های زیرساختی شهرستان طی ۲ سال، طرح اشتغال با هدف ۲.۵ تا ۳ درصد کاهش بیکاری استان از سوی استاندار کرمانشاه، طرح توسعه شهرستان با به نتیجه رساندن پروژه‌های مهم از دیگر طرح‌های اجرایی شهرستان سنقرو کلیایی برای تحقق شعار سال است که معصومی‌زاده به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار