۳۹ هزار نفر در استان فارس برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند
کد خبر: ۸۳۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 05 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس گفت:تاکنون حدود ۳۹ هزار نفر درخواست دریافت بیمه بیکاری از محل حوادث غیرمترقبه داشتند که بیشتر آن‌ها مربوط به شیراز است.
سهراب مختاری، درباره روند ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری در استان فارس اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۹ هزار نفر درخواست دریافت بیمه بیکاری از محل حوادث غیرمترقبه داشتند که بیشتر آن‌ها مربوط به شیراز است.
وی با بیان اینکه مشاغلی تحت عنوان مشاغل ۱۰ گانه براساس ستاد ملی کرونا مجبور به تعطیلی موقت شدند، گفت: این مشاغل شامل باغ و تالار، آژانس‌های مسافرتی، مهدکودک‌ها، مدارس غیرانتفاعی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و کافی‌شاپ، قنادی، پوشاک فروش‌ها، مجموعه‌های ورزشی، مراکز اقامتی و بومگردی، برخی از هتل‌ها، برخی از فست فود‌ها و آموزشگاه‌های زبان بودند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: براساس دستور صادر شده برخی از مشاغل از ۲۰ فروردین ماه می‌توانند کسب و کار خود را شروع کنند.
مختاری بیان کرد: کسانی هم که مشاغلشان را به صورت موقت از دست دادند، می‌توانند برای مدتی که بیکار بودند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند به شرطی که هم مشمول قانون کار باشند و هم اینکه به کار قبل خود بازگردند.
وی با اشاره به اقداماتی که برای حمایت از کسب‌وکار‌ها صورت گرفته است، عنوان کرد: تصمیماتی برای حمایت از کسب‌وکار‌ها گرفته شده که با وجود اینکه در سطح ملی است، اما در استان‌ها نیز بر همان مبنا اجرا می‌شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به این تصمیمات حمایتی تصریح کرد: دادن تنفس برای معوقات سیستم بانکی، مهلت برای تامین اجتماعی و ارسال لیست حق بیمه و حوزه مالیاتی از جمله این تصمیمات است البته در کنار این‌ها کارگاه‌هایی که کارگران خود را اخراج نکردند، تسهیلات دریافت می‌کنند.
مختاری همچنین با اشاره به اهمیت حفظ فرصت‌های شغلی خاطرنشان کرد: در قالب کارگروه رفع موانع تولید و کمیسیون کار و کارگری بیش از ۹ هزار شغل در استان فارس مورد حمایت قرار گرفتند که اگر مورد حمایت قرار نمی‌گرفتند کارگران آن‌ها بیکار می‌شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار