جهت ترویج فرهنگ و اندیشه مهدوی
به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه بویژه عید بزرگ نیمه شعبان ؛ میلاد منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و با عنایت به ایجاد محدودیت ها در برگزاري مراسمات، طرح(نسیم انتظار)دراصفهان برگزار می گردد .
کد خبر: ۸۳۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 06 April 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان اظهار کرد:با عنایت به ایجاد محدودیت‌ها در برگزاری مراسم مذهبی و تجمعات دینی به‌منظور قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس و ضرورت برنامه‌ریزی جهت یک اقدام مناسب فرهنگی اجرای ویژه‌برنامه نسیم انتظار در دستور کار قرارگرفته است.
حجت الاسلام روان گفت : با هدف ایجاد نشاط و طراوت در ایام ولادت منجی عالم بشریت و به دلیل عدم امکان حضور مردم در مراسم حضوري در بقاع متبرکه کاروان هاي نسیم انتظار رابه حرکت درآورده و نواي دلنشین یا مهدي را به گوش جان تک تک اعضاي جامعه می رسانیم که براین اساس تعداد 25 بقعه متبرکه دراستان مجری اجرای این طرح هستند.
معاونت فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد براساس ابلاغیه سازمان مرکزی این طرح درسه بخش شامل بخش اول برنامه هاي تبلیغی بخش دوم برنامه هاي معارفی بخش سوم برنامه هاي اجتماعی برگزار می گردد.
وی گفت :ترویج و تبیین اندیشه مهدویت و انتظار حقیقی، گسترش یاد و نام امام زمان علیه‌السلام و تعمیق ارتباط با ایشان، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط کنونی جامعه و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف جامعه را از مهم‌ترین اهداف این ویژه‌برنامه است.
روان در ادامه درمورد جزئیات طرح گفت : جزئیات برنامه مشتمل بر: مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجراي گروه هاي سرود و یا تواشیح نوجوانان ، انتخاب وسیله نقلیه مناسب جهت کاروان واجراي مداحی و سرود درمحلات ومعابرعمومی پیرامونی بقاع متبرکه می باشد .
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روان در ادامه افزود: در بخش برنامه های معارفی نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه استان و با همکاری هیئات مذهبی برنامه‌هایی مانند برنامه استغاثه به حضرت مهدی( عج)، احیای شب نیمه شعبان ،پخش زیارت آل یاسین در روز نیمه شعبان و عصر جمعه ها ،پخش دعای هفتم صحیفیه سجادیه و دعا و مناجات در اوقات مناسب بدون حضور مراجعین و مجاورین بقعه و به‌صورت مجازی و در بستر شبکه‌های اجتماعی اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار