سلسله نشست های کتاب آنلاین به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و مشارکت انتشارات مسجد مقدس جمکران در این مسجد مقدس برگزار شد، در این نشست کتاب‌ "شب چهلم" که درباره ملاقات های نورانی با امام زمان(عج) است مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۸۳۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۸ 12 April 2020

به گزارش تابناک قم، سلسله نشست های کتاب آنلاین به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و مشارکت انتشارات مسجد مقدس جمکران در این مسجد مقدس برگزار شد.

نشست کتاب آنلاین در مسجد مقدس جمکران

فاطمه دولتی نویسنده کتاب شب چهلم در این نشست اظهار داشت: محتوای این کتاب درباره ملاقات های نورانی با امام زمان(عج) است.

وی افزود: از دوران بچگی به نویسندگی علاقه داشتم و با توجه به اینکه در شهرستان کوچکی بودم کلاس داستان نویسی برگزار نمی شد، در سن 18 سالگی ازدواج و ساکن شهر قم شدم.

نویسنده کتاب شب چهلم بیان کرد: زیر سایه حضرت معصومه(س) و تحصیل درجامعه الزهرا سبب شد در برخی کلاس های نویسندگی حضور پیدا کرده و با برخی از اساتید عرصه نویسندگی آشنا شدم.

دولتی عنوان کرد: با توجه به علاقه ای که نسبت به نوشتن داشتم ابتدا درمجلات یادداشت می نوشتم و در ادامه مجموعه داستان کوتاه برای شهدا نوشتم.

کتاب شب چهلم موضوع "مهدویت و انتظار" را برای نسل جوان تبیین می کند

وی با اشاره به مضمون کتاب شب چهلم تصریح کرد: به موضوعات مهدویت، فرج، انتظار و غیبت در این کتاب پرداخته شده است، بخشی از این کتاب روایت جوانی است که امام زمان(عج) را ملاقات می کند که در این کتاب بررسی شده که پیشینه این جوان کجا و با چه کسانی هم عصر بوده و صحت روایت تایید شده است.

نویسنده کتاب شب چهلم با اشاره به علت نامگذاری این کتاب ادامه داد: اصولا کتاب هایی که مجموعه داستان و روایت است اسم یکی از داستان ها انتخاب می شود و با توجه این که لطافت داستان ها با شب چهلم دلنشین تر بود این نام انتخاب شد.

دولتی بیان کرد: داستان خاطرات ملاقات با امام زمان(عج) که در کتاب شب چهلم آمده به روایت های دیدار با امام زمان(عج) اشاره کرده است، محتوای این کتاب قابلیت این را دارد که 10 کتاب دیگر با این موضوع چاپ شود.

وی عنوان کرد: برخی از روایت ها در این کتاب بسیار کوتاه است و جزییات قید نشده و داستان بسیار ساده است، در مرحله نخست انتخاب داستان ها بود و اینکه کدام داستان در این کتاب آورده شود و همچنین روایت ها در این کتاب بسیار مشخص است تا مخاطب را جذب کند.

نویسنده کتاب شب چهلم با بیان اینکه نوشتن این کتاب بسیار سخت و حساس بود چون دارای شخصیت های مقدس است، گفت: داستان هایی با محتوای دیدار با امام زمان (عج) را خواندم و به این موضوع فکر می کردم که کتاب خود را چگونه بنویسم تا برای مخاطب جذاب تر باشد.

دولتی گفت: چون شخصیت های این کتاب واقعی است کار سخت تر است و این کتاب قابلیت داشت که هر داستان به صورت داستان بلند تبدیل شود ولی می خواستم کتابی داشته باشم که سه روایت کوتاه داشته باشد چون برخی از مخاطبان حوصله خواندن داستان های بلند را ندارند.

وی گفت: داستان های کتاب شب چهلم دارای نکات خاصی است و هنگامی که خادم مسجد هیچ درخواستی از امام زمان(عج) نمی کند و تنها علاقه به دیدار امام(ع) داشت ولی در پایان مشکلش رفع می شود.

کتاب شب چهلم حس معنویت را به مخاطب ارائه می دهد

مریم افشاری، مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و کارشناس مجری نیز در این نشست بیان کرد: قلم کتاب شب چهلم بسیار روان و لطیف است و حس معنویت را به خوبی به خواننده کتاب منتقل می کند.

وی با اشاره به محتوای کتاب شب چهلم افزود: هنگامی که این کتاب را خواندم این حس را داشتم که ملاقات هایی که با امام زمان(عج) انجام شده در زمان خودمان است.

مدیر روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم با بیان اینکه شعار کتابخوانی رسم منتظران است، تصریح کرد: بخش نخست کتاب بسیار عالی و جذاب است و مخاطب نوجوان و جوان را جذب می کند و به این نکته می رسیم که چرا امام زمان(عج) ظهور نمی کنند.

افشاری تصریح کرد: یکی از داستان های این کتاب که برای من جذاب بود به امام زمان(عج) سلام کن که شخصی به امام زمان(عج) سلام می دهد و جواب سلام را می گیرد که ارتباطی که برقرار می شود بسیار بی نظیر است.

وی با بیان اینکه هنگام خواندن این کتاب حس بسیار خوبی به مخاطب دست می دهد، خاطرنشان کرد: نویسنده این کتاب داستان های بسیار خوبی را انتخاب کرده است که بسیار دلنشین و جذاب است و برای من شروع کتاب بسیار خوب بود و به سوالات مشترک نسل جوان در باره امام زمان(عج) پاسخ می دهد.

کتاب شب چهلم اثر فاطمه دولتی است که توسط انتشارات جمکران منتشر شده و در این کتاب به روایت ملاقات های نورانی برخی افراد با امام زمان(عج) پرداخته شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار