مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از اتمام فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح حضرت ولیعصر(عج) در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۳۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۱ 12 April 2020

به گزارش تابناک قم، محمدعلی واثقی‌نیا در بازدید اعضای شورای شهر از سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار داشت: در مورد منابع انسانی، مهم‌ترین رویکرد در اجرای پروژه‌های عمرانی، استفاده از پیمانکاران متعهد، سالم و بومی است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم افزود: توسعه متوازن و همه‌جانبه در سازمان از دیگر رویکردهاست و ما نگاهی همه‌جانبه به همه نیروها و ظرفیت‌ها داریم تا مبادا تنها به پرسنل خاصی توجه شود.

وی با بیان اینکه سعی شده هزینه‌های واجب و حقوقی را در اولویت قرار دهیم و در تلاشیم معوقاتی که از سال 95 برجای مانده است را پرداخت کنیم، یادآور شد: دراین‌باره سال 98 مجموع سنوات مانده مبلغ یک میلیارد و 150 میلیون تومان بوده که 700 میلیون تومان آن پرداخت شد و مابقی امسال پرداخت می‌شود.

واثقی‌نیا خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد از شهرداری به سازمان منتقل شدند و با توجه به انتظاراتی که وجود دارد طبق کارآمدی و تعهد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه بودجه سازمان در سال 99 رقمی بالغ‌بر 150 میلیارد تومان بوده که در این میان 500 میلیون تومان شامل دیون است، افزود: اعتباری که از شهرداری مرکز دریافت می‌کردیم صرف چند پروژه مهم مانند تقاطع حضرت ولی‌عصر(عج)، پل جمهوری و ورودی جعفریه شد.

واثقی‌نیا اضافه کرد: در جهت کاهش هزینه‌ها، تمرکز خود را بر روی پروژه‌های اولویت‌دار گذاشته‌ایم، در این زمینه پروژه‌هایی مانند 48 هکتاری پردیسان خوب بوده ولی نسبت به تقاطع ولی‌عصر(عج) خدمت‌رسانی کمتری دارد و در اولویت بعدی است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: در سه ماه اخیر شناسایی نقاط قوت و ضعف را در رأس امور قرار داده‌ایم و از ابتدای امسال اقدامات تدریجی اصلاحی در این سازمان آغازشده است.

وی در ادامه بیان کرد: در بخش معاونت فنی عمرانی، با توجه به بودجه مصوب شهرداری، بودجه 99 را آماده کردیم و دراین‌باره200 هزار تن آسفالت پیش‌بینی‌شده است که در 6 ماه نخست سال بخش عمده‌ای از آسفالت را تأمین می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم عنوان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح حضرت ولی‌عصر(عج) مراحل انتهایی را سپری می‌کند و بر روی پروژه ادامه جمهوری تمرکز کرده‌ایم و تا اوایل تابستان بخشی از این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در پل جمهوری برای حفظ میدان، اقدامات عمرانی شکل‌گرفته است، اظهار داشت: 100 متر دیگر از پروژه باقی‌مانده است که کابل‌های کششی دارد تا دهنه بعدی را بتوانیم عملیاتی کنیم و به‌طورکلی سه دهنه دیگر باقی است و در سه مرحله کشش کابل نیاز است.

واثقی‌نیا تصریح کرد: مبلغ باقی‌مانده پروژه ادامه جمهوری یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای خرید لوله‌های باقی‌مانده و 800 میلیون ورق‌های حلقه ریل بوده و یک میلیارد تومان نیز معوقات داریم که 300 میلیون تومان نیز برای خرید کابل موردنیاز است، هرچند اگر این پروژه می‌خواست در سال جاری بدون خرید تجهیزات از سال‌های قبل انجام شود، قیمت چند برابر می‌شد.

وی گفت: رویکرد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی بر فعالیت‌ها حاکم است و با جدیت در جهت کاهش هزینه‌ها قدم برمی‌داریم، در این سازمان فعل خواستن به‌خوبی تعریف‌شده است و در اجرای پل و سازه نگرانی نداریم و فنی‌ترین پل‌ها در قم عملیاتی شد و از تجربیات شرکت‌های بزرگ و توانمند استفاده کرده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار