میزان بازپرداخت وام یک میلیون تومانی یارانه‌بگیران، با احتساب سود ۱۲ درصد حدود یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان خواهد بود.
کد خبر: ۸۳۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 13 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: با ادامه دار شدن بحران کرونا در کشور،  پیشنهاد ارائه وام حمایتی به اقشار مختلف جامعه در بانک مرکزی مطرح شد که دولت هم با آن موافقت کرد و بر این اساس قرار شد مبلغ یک میلیون تومان از محل منابع بانکی به صورت تسهیلات به حساب یارانه بگیران واریز شود.

طبق اظهارات محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، سرپرستان خانوار تمام ۲۳ میلیون خانواری که یارانه نقدی می‌گیرند، می‌توانند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند.

بر همین اساس یک میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز در اختیار سرپرستان خانوار قرار خواهد گرفت که احتمالا همراه با یارانه فروردین یا اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

بازپرداخت این وام ۲۴ ماهه و با تنفس چهار ماهه بوده، به این معنی که پرداخت اقساط این وام از اواخر تابستان و هم‌زمان با واریز یارانه شهریور ماه شروع می‌شود.

در این بین برخی به اشتباه تصور می‌کنند که قسط این تسهیلات بالا بوده و با توجه به سود ۱۲ درصدی که برای آن در نظر گرفته شده است، در هر ماه بخش زیادی از یارانه آنها صرف پرداخت قسط خواهد شد و در مجموع برایشان به صرفه نیست.

این در حالی است که محاسبه سود و بازپرداخت وام یک میلیونی نشان می‌دهد که دریافت یک میلیون تومان با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماه؛ در مجموع حدود ۱۲۹ هزار تومان سود دارد و باید برای دریافت یک میلیونی؛ تا یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۶۳ تومان برگردانده شود.

دریافت کنندگان وام یک میلیونی در هر ماه حدود ۴۷ هزار تومان قسط پرداخت می‌کنند که از محل یارانه واریزی و کمک معیشتی آنها به طور خودکار کسر می شود.

در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می کنند و در کنار آن حدود ۶۰ میلیون نفر از این جمع، کمک معیشتی به تناسب اعضای خانوار دریافت می کنند؛ به طوری که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار