رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای بازگشایی مضجع شریف و نورانی حضرت رضا(ع) باید آمادگی‌های لازم از سوی تمامی مجموعه‌ها ایجاد شود.
کد خبر: ۸۳۹۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 14 April 2020

به گزارش تابناک رضوی، محمدمهدی گویا در جریان بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با کرونا در مشهد، ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سازماندهی بسیار مناسب میان حوزه های بهداشت، درمان و آموزش و اجرای برنامه سطح بندی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مسیرهای مرتبط با مدیریت این بیماری در این دانشگاه در حال انجام است به‌گونه‌ای که تلاش می‌شود بیماران در سطوح مختلف خدمات را دریافت و کمتر در مراکز درمانی بستری شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطوح یک و دو خدمات ویزیت، تشخیصی و دارودرمانی را دریافت می‌کنند و به شکل مناسبی بیماران و خانواده آنها کنترل و مراقبت بهداشتی می‌شوند، تصریح کرد: این امر موجب شده است که بار سنگینی از روی دوش بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با کووید ۱۹ برداشته شود و امیدوار هستیم اقدامات و مدیریت صحیحی که در این دانشگاه شکل گرفته است به‌زودی به ثمر برسد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نحوه پاسخگویی به بیماران در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراکز سرپایی به‌خوبی ساماندهی شده است و نمونه‌های بیماران در این مراکز دریافت و به آزمایشگاه ارسال می‌شود که این اقدام پیش از این در بیمارستان‌ها انجام می‌شد.

گویا تصریح کرد: نتایج آزمایش بیماران نیز ظرف ۲۴ ساعت آماده و در صورت نیاز به دارودرمانی و یا هر خدمت دیگر، اقدامات لازم برای بیمار انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع بسیار مهم زمان بازگشایی حرم مطهر رضوی، بیان کرد: برای بازگشایی مضجع شریف و نورانی حضرت رضا(ع) باید آمادگی‌های لازم ایجاد شود و این آمادگی تنها برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیست بلکه تمامی سازمان‌های مرتبط باید آمادگی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار