رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از تدوین برنامه «جهش تولید» استان در قالب ۲۰۴ پروژه عمرانی و اقتصادی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 20 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حبیب الله وفایی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت: در همین راستا ستاد ملی جهش تولید آغاز به کار کرده که دبیرخانه آن برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی افزود: همزمان با آغاز به کار ستاد ملی جهش تولید، این ستاد در استانها نیز آغاز به کار کرده و برنامه های جهش تولید در ستادهای استانی تدوین شده و جهت تصویب به ستاد ملی ارسال می‌شوند.

وفایی تصریح کرد: قرار بر این است برنامه جهش تولید استانها در قالب اجرای پروژه های عمرانی و اقتصادی به ستاد ملی معرفی شوند که بر همین اساس برنامه جهش تولید در استان کرمانشاه در قالب 204 پروژه عمرانی و اقتصادی تعریف شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه جهش تولید استان بر اساس اسناد بالادستی از جمله سند آمایش استان و نیز سند اقتصاد مقاومتی و سند رونق تولید استان که سال گذشته تهیه شدند تدوین شده و خروجی آن در قالب 204 پروژه تعریف شده است.

وی افزود: از مجموع این پروژه ها 112 پروژه اقتصادی و 92 پروژه عمرانی است و این پروژه ها بگونه ای با هم مرتبط هستند که بتوانند به جهش تولید، افزایش اشتغال و به دنبال آن افزایش درآمد مردم استان منجر شوند.

وفایی تصریح کرد: از مجموع 204 پروژه، 98 پروژه مربوط به بخش صنعت، معدن و انرژی است، 45 پروژه در بخش کشاورزی و 61 پروژه نیز مربوط به بخش خدمات است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه مهمترین پروژه های بخش عمرانی را در برنامه جهش تولید استان تکمیل سامانه گرمسیری، تکمیل زیرساخت های پایانه های مرزی و بازارچه ها، منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین، ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی و کشاورزی، ایجاد مجتمع های دامپروری و گلخانه ای، ایجاد مجتمع های آبزی پروری، کریدور گردشگری بیستون-تاقبستان، آزادراه بیستون-کرمانشاه و راه آهن غرب کشور عنوان کرد.

وی افزود: مهمترین پروژه های اقتصادی این برنامه نیز که با نگاه تکمیل زنجیره های ارزش تولید بخش های کشاورزی، صنعت و معدن هدفگذاری شده شامل تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی، احداث کلینیک ارجاع گردشگری سلامت، شناسایی شرکت های فعال دارای قابلیت دانش بنیان، مولدسازی و مدیریت دارایی های استان، تامین مالی سرمایه در گردش واحدهای صنعتی، کشاورزی و معدنی می باشد.

وفایی در خصوص زمان اجرایی شدن این برنامه گفت: برنامه جهش تولید استان در قالب بسته پیشنهادی به ستاد ملی جهش تولید ارسال شده و جهت ابلاغ و اجرا باید در این ستاد به تصویب برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تصریح کرد: زمان اجرای پروژه های در نظر گرفته شده در این برنامه یک تا سه ساله است و اولویت با پروژه هایی است که امسال تکمیل و به بهره برداری برسند.

وفایی تصریح کرد: در صورت تصویب این برنامه در ستاد ملی جهش تولید و تامین اعتبار آن، امسال 123 پروژه از مجموع 204 پروژه دیده شده در این برنامه به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار