ظریف در دیدار با رئیس جمهور سوریه:
وزیر امور خارجه گفت: با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت ایران از مقاومت رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۸۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 20 April 2020

شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت ایران از مقاومت نخواهد داد

به گزارش تابناک سمنان: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات سوریه در دمشق به سر می‌برد با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت و ملت سوریه به دلیل جان باختگان کرونا در ایران را ابراز داشت.

رئیس جمهور سوریه همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به نقش بی بدیل این شهید در مبارزه ضد تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور سوریه پیرامون جانباختگان کرونا اظهار کرد: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشیع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی و تاکید کرد با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

ظریف با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته آقای پترسون نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و مشورت‌هایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشور‌های ضامن روند استانه برگزار شود، پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس جمهور این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار