امسال هم شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی را برای پخش در ساعات نزدیک به سحر و افطار ماه رمضان پخش می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 21 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی را در قالب‌های متفاوت و برای رده‌های سنی مختلف تهیه و تولید کرده اند که در این ایام به روی آنتن خواهند رفت. مجموعه‌های نمایشی، ویژه برنامه‌های سحر و افطار، ترتیل خوانی، جنگ‌های شاد و ... از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای روزه‌داران است.

در ادامه این گزارش با برخی برنامه‌های شبکه های مختلف که بیشتر در زمان افطار و سحر ماه رمضان روی آنتن می روند، آشنا شوید:

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه یک
یک «دعوت» عاشقانه

برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز برنامه ویژه ماه‌رمضان امسال شبکه یک خواهد بود که پخش آن قطعی است. بسیاری از تدارکات از جمله انتخاب مهمانان، کارشناس، تیتراژ و ... نهایی شده و این روزها دکور آن در حال تکمیل است.

«دعوت» که از سال ۹۵ تا ۹۷ با اجرای نیما کرمی و همسرش زینب زارع در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما رفته است، امسال برای پنجمین سال متوالی روی آنتن می‌رود و مانند سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی به عنوان مجری_کارشناس، برنامه ویژه افطار شبکه یک سیما خواهد بود.

این برنامه که به‌واسطه سال‌ها ثبات در بین برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان همواره مخاطبان خود را به همراه داشته است، امسال نیز با رویکردی متفاوت و گسترده‌تر، هر روز ساعت ۱۹:۲۰ روانه آنتن خواهد شد.

سال گذشته محوریت برنامه «دعوت» به موضوع ازدواج و سبک زندگی مطلوب در زمان حاضر اختصاص داشت. امسال هم سرفصل‌های متنوع‌تری نسبت به سال گذشته در آن گنجانده شده، اما رویکرد اصلی، حفظ و تحکیم بنیان خانواده است.

«دعوت» به تهیه‌کنندگی مجتبی کشاورز کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که در ماه مبارک رمضان ساعت ۱۹:۲۰ روی آنتن می‌رود.

«ماه خدا» در سحرگهان

برنامه سحرگاهی «ماه خدا» امسال با اجرای حسن سلطانی روی آنتن می‌رود. حجت‌الاسلام رفیعی به عنوان کارشناس ثابت برنامه، با موضوع ادعیه در قرآن از اول تا پایان ماه مبارک رمضان هر سحرگاه (از دو ساعت قبل از اذان صبح) مهمان سحرگاهی مخاطبان شبکه یک خواهد بود.

 

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه دو
«پگاه عاشقی» مومنان

«پگاه عاشقی» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که به صورت زنده روانه آنتن می‌شود. این ویژه برنامه با گفت‌وگوی کارشناسی، مناجات خوانی مادحین برتر کشور، شعرخوانی شعرای آیینی جوان، قرائت دعای سحر به صورت زنده و بخش‌های متنوع در ارتباط با حرم معصومین (ع) هر روز ساعت ۳:۰۰ تقدیم به سحرخیزان مومن خواهد شد.

«مکث» دم افطار

«مکث» عنوان یکی دیگر از تولیدات شبکه دو سیماست که در ایام رمضان به صورت ویژه‌برنامه روانه آنتن می‌شود. گفتگو با افرادی که در روزهای کنونی انتشار ویروس کرونا به نوعی در کمک به دیگران در روزهای قرنطینه موثر بوده و یا به نوعی توانسته‌اند در مبارزه با این بیماری موفق ظاهر شوند، از جمله بخش‌های این برنامه است. این برنامه از یک بخش گفتگو محور و بخش مستند تشکیل شده است. «مکث» کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی که هر روز ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

عمو پورنگ در «بچه محل»

برنامه «بچه محل» عمو پورنگ که در ایام نوروز زنده و به طور ویژه از شبکه دو سیما پخش می‌شد، در ایام ماه مبارک رمضان هم تولید می‌شود و با فضای کاملاً خانوادگی روی آنتن خواهد رفت. این برنامه همچون ایام نوروز، هم اجرای داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) را به‌همراه خود دارد و هم کارهای نمایشی را روی آنتن می‌برد.

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه سه
«مثل ماه» جایگزینی برای «ماه عسل»

گروه اجتماعی شبکه سه ویژه برنامه «مثل ماه» را با اجرای رسالت بوذری در ماه رمضان روی آنتن می‌برد. پیش از این برنامه «ماه عسل» با سابقه ۱۲ ساله جزو پرمخاطب‌ترین برنامه این شبکه در ماه رمضان بود.

این برنامه به مسائل اجتماعی و دینی می‌پردازد و مهمانان از شهرهای مختلف در آن حضور پیدا خواهند کرد و از زندگی و اتفاقات خاص خود صحبت می‌کنند.

این برنامه به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و کارگردانی پیام ابراهیم پور، ساعت ۱۹ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. دکور برنامه «مثل ماه» را پیمان قانع طراحی کرده است.

قرار عاشقی سحرخیزان از قاب شبکه سه سیما با برنامه «ماه من» حدود ساعت ۳ بامداد خواهد بود. در این برنامه مناجات‌های منظوم برای روزه‌داران پخش خواهد شد.

 

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه چهار
در شبکه چهار سیما برنامه «سحوری» با موضوع انسان، جامعه و تمدن قوی با محوریت حدیث جنود عقل و جهل و صحیفه سجادیه، ۳۰ شاخصه برای انسان قوی و جامعه قوی را موضوع بحث قرار می‌دهد.

این برنامه که با اجرای امیر مهرداد خسروی در ساعت ۳ بامداد پخش می‌شود، شامل بخش‌های متنوع و مناجات خوانی میرزا محمدی خواهد بود.

«زندگی پس از زندگی»

در لحظات عرفانی افطار، شبکه چهار «زندگی پس از زندگی» را در ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌برد.

این برنامه ترکیبی مستند گونه است که در آن با ۳۰ نفری که از دنیا رفته اند، اما عمرشان به دنیا بوده و حیات دوباره یافته اند گفت و گو شده و آنها از مشاهدات خود می‌گویند. ویژه برنامه رمضانی «زندگی پس از زندگی» سعی دارد با دعوت از اساتید بنام در حوزه‌های مختلف جامعه شناسی، روانشناسی، فلسفه، مردم شناسی و ... به معنای زندگی در دنیای دیجیتالی امروز بپردازد.

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه پنج
«عقیق» و «جشن رمضان» برای پایتخت نشینان

برنامه گفت‌وگومحور «عقیق» به تهیه‌کنندگی محمد قنبری همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب قبل از افطار روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

«عقیق» در قالب یک ویژه برنامه به مدت ۳۰ شب با موضوعاتی متفاوت میزبان مردم است.

امسال با توجه به شرایط ویژه جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، بر خلاف سال‌های گذشته «جشن رمضان» بدون حضور مردم و متفاوت روی آنتن می‌رود. برنامه جشن رمضان ۹۹ به تهیه کنندگی رسول آذر سرا و اجرای برنامه به عهده حسین مولایی است. البته برنامه در قالب یک کار ترکیبی نمایشی با حضور مهمانان خاص، حوالی ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ پخش می‌شود.

به دلیل فداکاری‌های مردم و کادر بهداشتی درمانی در مبارزه با کرونا و همچنین مجاهدت گروه‌های جهادی، جشن رمضان امسال به انعکاس فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف از جمله بهداشت، درمان، عمران، سرپرستی ایتام، حمایت از خانواده‌های بی سرپرست و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» می‌پردازد.

دکور برنامه در یک خانه با المان‌های قدیمی و در و پنجره‌های نوستالژیک، حوض و حیاط ترتیب داده شده است.

بازیگر اصلی برنامه به نام «پیوست» در کنار خانم حلیمه سعیدی، پیوند دهنده بخش‌های برنامه است که با چاشنی طنز، سعی بر ارائه جذاب برخی اخبار، اطلاعات و نکات پیرامون موضوع و سوژه برنامه دارد.

 

«تا نیایش» با «خلوتگه عارفان»

برنامه «تا نیایش» هم در ماه رمضان هر روز قبل از اذان ظهر از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی علیرضا هنرمند و علیرضا توحیدی و اجرای مجید یراق بافان خواهد بود.

برنامه «تا نیایش» هر روز یک موضوع را با حضور کارشناسان مذهبی مطرح می‌کند که فهرست این موضوعات به شرح زیر است:

شنبه‌ها حجت‌الاسلام ثمری با موضوع اخلاق عملی، یکشنبه‌ها حجت‌الاسلام سرلک با موضوع جامعه موفق، دوشنبه‌ها فکر نو، پاسخ به استجابت دعا با اجرای محبوبه عزیزی، سه شنبه‌ها حاج ابوالقاسم دولابی و موضوع نماز، چهارشنبه‌ها پیام‌های تربیتی در گنجینه معرفتی با اجرای محبوبه عزیزی، پنج شنبه‌ها سیدمحسن میرباقری و بحث توحید و خداشناسی.

«خلوتگه عارفان» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که یک ساعت قبل از اذان صبح پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی توحید عرب و با اجرای صابر خراسانی روی آنتن می‌رود و دارای آیتم‌هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا، دعای سحر و ... است.

برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در ۳۰ قسمت از حرم مطهر رضوی (ع) برای مخاطبان ضبط و تولید شده است.

فصل جدید برنامه «چراغ» هم از ساعت ۲۱:۳۰ هر شب با موضوع عفاف و حجاب روی آنتن شبکه پنج خواهد رفت و سپس ۳۰ دقیقه برنامه ویژه گروه اقتصاد شبکه و ساعت ۲۳ هم سریال رمضانی شبکه ۵ سیما پخش می‌شود.

 

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه نسیم
تجربه «خونه مونی» با علی مشهدی

  مجری، کارگردان و طراح مسابقه جدید تلویزیونی «خونه‌مونی» علی مشهدی است که شعار «خونه بمونید، بازی کنید و جایزه بگیرید» را برای این مسابقه در نظر گرفته است. این برنامه از هفتم اردیبهشت همزمان با ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

علاقه‌مندان به این مسابقه می‌توانند ویدئوهای خودشان را در بخش‌های بازی یک قطعه از یک فیلم، موسیقی ابداعی با وسایل خانه، اجرای نمایش طنز کرونا و هر کار خلاقانه‌ای با موضوع کرونا ارسال و در این مسابقه شرکت کنند. این برنامه هر شب در ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود.

 

«کودک شو» فعلاً بی تماشاگر

برنامه «کودک‌شو» هم بدون تماشاگر و با رعایت مراقبت‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کردن صحنه برنامه، به ضبط خودش ادامه می‌دهد و قرار است در ماه رمضان روی آنتن برود. «کودک‌شو» با اجرای پژمان بازغی چند فصلی است روی آنتن شبکه نسیم رفته است.

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه سلامت
مافیای پنهان در میان شهروندان

فصل چهارم مسابقه «شهروند و مافیا» که راوی آن علیرام نورایی است، در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سلامت می‌رود. قرار است این برنامه هر شب پخش شود، البته خانم‌ها در این سری مسابقه حضور ندارند.

«شهروند و مافیا» مسابقه‌ای خانوادگی است و در آن فرد با آزمون و خطا سعی در شناسایی افراد دیگر می‌کند. در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه سازی می‌شود. در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آن‌ها رای بدهند.

بومی سازی بازی مشابه هدف اصلی برنامه بوده و منتج به تولید ۳۲ مسابقه جذاب در دکوری به مساحت ۳۰۰ متر شده است. این دکور بیشتر بر فضای نوری متمرکز شده است و تغییرات نور باعث تغییر در فضای دکور آن می‌شود. علیرضا سلطانی تهیه کننده و محمد رجایی کارگردان این مسابقه هستند.

ویژه برنامه‌های رمضانی شبکه قرآن و معارف سیما
«مهمان خدا» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف است که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 2:30 بامداد به‎صورت زنده همراه بیداردلان و سحرخیزان این ماه نورانی می‌شود.

ویژه برنامه افطار شبکه قرآن و معارف سیما «ضیافت» نام دارد که این برنامه در قالب ترکیبی همراه با مستند به بررسی زندگی علما و بزرگان دین می‌پردازد و هر روز از ساعت ۱۹ به‎صورت زنده تقدیم مخاطبان قرآنی و معارفی تلویزیون خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار