کد خبر: ۸۴۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 22 April 2020

بیماران علامت‌دار از ترس بستری، بدون مراجعه به بیمارستان در خانه می‌مانند تا وضعیتشان وخیم شود.

اطلاع‌رسانی نادرست وزارت بهداشت همراه با دروغ‌پر‌ازی‌های دولت سبب شده برخی مردم بی‌اعتماد به رسانه‌ها، در مواجهه با کرونا راهکارهای دفاعی اتخاذ نمایند.

با آغاز پیک دوم کرونا از روزهای گذشته، بیماران علامت‌دار از ترس بستری در بیمارستان و یا از ترس خاکسپاری غریبانه، یا به مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند و یا ترجیح می‌دهند خود را در خانه قرنطینه نمایند تا با ذهنیتی که از «آسان» بودن بیماری به آنها تلقین شده است، پس از قرنطینه دو هفته‌ای، بهبود یابند!

این ویژگی، سبب شده در موج دوم کرونا در ایران، اگرچه تعداد بستری‌ها به طور صعودی بالا نرفته است، اما بیماران تا زمان وخامت حال عمومی‌شان در منزل می‌مانند و بنابراین موارد بستری به شدت بدحال هستند.

در همین رابطه، پیمان صابریان رییس اورژانس تهران امروز در نشست خبری ویدیوکنفرانس گفت: این روزها تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی کاهش یافته، اما بیماران کرونایی که منتقل می‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند و بلافاصله از اورژانس به تخت‌های آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند.

وی افزود: افراد در قرنطینه خانگی می‌مانند و آن شرایط را حفظ می‌کنند. وقتی بدحال شده و احساس نیاز می‌کنند، دیگر به اقدامات خاصی احتیاج دارند. این نشان می‌دهد که مردم فقط در شرایط اورژانسی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار