استاندار گیلان گفت: پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی زیر ۶۰ درصد که امکان واگذاری به بخش خصوصی از طریق تبصره ۱۹ را دارند واگذار شوند.
کد خبر: ۸۴۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 25 April 2020

ارسلان زارع صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: این روزها نگرانی برای ویروس کرونا کمتر شده و مردم در ماه مبارک رمضان به عبادت می‌پردازند اما همچنان نیاز است با رعات نکات بهداشتی و عمل به توصیه کارشناسان از اجتماعات پرهیز کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال با شیوه دیگری باید به تلاوت قرآن و عبادت بپردازیم گفت: دستگاه‌های اجرایی نیز باید با روش‌هایی نظیر پخش آیات قرآن قبل از اذان ظهر در ساختمان‌های اداری و یا اختصاص بخشی از وقت خود به خواندن ادعیه به استقبال ماه مبارک رمضان بروند تا مردم از این فضای معنوی بیشتر بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه به حداقل رساندن پرداخت‌های دستگاه‌های اجرایی به شاکیان هدفی ممکن است بیان کرد: زیبنده نیست یک دستگاه اجرایی هنگامی که علیه آن شکایتی مطرح می‌شود پیگیری نکند و عزمی برای جمع‌آوری مستندات حقوقی لازم برای درج در لایحه دفاعیه نداشته باشد و انتظار داشته باشد این میزان از تملکات دارایی استان تأمین و پرداخت شود.

زارع با تأکید بر اینکه باید در بررسی پروژه‌ها مطالعه دقیق شود تا در اجرای آن مشکلات حقوقی وجود نداشته باشد افزود: نیاز است تمام دستگاه‌های اجرایی بخش حقوقی خود را فعال کنند و هر اداره‌ای باید یک کارشناس حقوقی داشته باشد؛ به‌کار گرفتن افراد غیرمتخصص در بخش حقوقی موجب می‌شود که آن شخص نتواند مدافع خوبی برای سازمان باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان عنوان کرد: در سال‌های اخیر شیوه زندگی انسان‌ها تغییر کرده است و بسیاری از خانواده‌ها از شیوه زندگی سنتی به‌سمت زندگی مدرن رفته‌اند و تعداد فرزندان در خانواده‌ها اندک شده لذا نیاز است که مراکز آموزشی، پیش‌دبستانی و مهدهای کودک گسترش یابند و توجه به این نیاز بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه سطح آمادگی کودکان زیر 4 سالی که به مهد کودک رفته‌اند نسبت به کودکانی که به مهدکودک فرستاده نشدند بیشتر است گفت: در حال حاضر 80 درصد از کودکان 8 ساله شهر ها و روستاهای گیلان به مهد کودک در مهدهای کودک آموزش دیدند اما این آمار برای کودکان زیر 5 سال زیر 5 درصد است لذا باید از نهادهای خصوصی بخواهیم که تحت‌نظر بهزیستی تعداد مهدکودک‌ها را افزایش دهند.

زارع از فعالیت 500 مهدکودک در سراسر استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه نیاز است این میزان ارتقاء پیدا کند تصریح کرد: اگر سبک زندگی خانواده‌ها به‌گونه‌ای بود که امکان در خانه ماندن کودکان فراهم می‌شد الزامی وجود نداشت فرزندان زیر یک سال به مهدکودک بروند اما تغییر سبک زندگی این ضرورت را به‌وجود آورده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات و یا پیگیری تسهیلات قبلی به مربیان و مدیران مهدهای کودک ضرورت دارد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مهدکودک‌های استانداردی داشته باشیم باید شرایطی فراهم شود که مدیران بتوانند تسهیلاتی برای خرید ملک داشته باشند و این موضوع در کارگروه ملی مطرح شود.

وی با ابراز نارضایتی از عدم وجود علاقه و رغبت میان مدیران دستگاه‌های اجرایی برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌ها به بخش خصوصی اظهار داشت: بسیاری از مدیران تمایل دارند که به هر نحوی پروژه‌ها را برای خود نگه دارد تا به بخش خصوصی واگذار نشود در حالیکه این کار قانونی بوده و دولت نیز تمایل دارد که به این سمت برویم.

زارع با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان کم است بیان کرد: پروژه‌های زیر 60 درصدی که امکان واگذاری به بخش خصوصی از طریق تبصره 19 را دارند باید واگذار شوند تا بتوانیم حجم بیشتری از پروژه‌های خود را واگذار کنیم و این موضوع به این جهت است تا بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را تا پایان این دولت به اتمام برسانیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار