کد خبر: ۸۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 25 April 2020
همدلی در سایه کرونا

تهران- امسال کشور و استان تهران در حالی به استقبال ماه مبارک رمضان رفت که همه جهانیان متاثر از شرایط کرونایی و اقتصادی نه چندان مساعدی را سپری می‌کنند و بسیاری از خانواده ها در اوضاع درآمد خود را از داده‌اند.

با شیوع کرونا در ایران از اوایل ماه اسفند سال ۹۸، بحث تعطیلی واحدهای صنفی، مشاغل پر خطر، و جمع آوری دست فروشان روزهای نوروزی سال ۹۹ را رنگ و شکل دیگری بخشید.

این روزهای فروردین ماه سپری شد و مردم در حالی جشن نیمه شعبان را برگزار کردند که دیگر از برپایی خیمه های صلواتی، توزیع شربت و شیرینی و برپایی مراسم های شادمانی خبر نبود، هرچه بود، خبر از کرونا بود و مراقبت برای حفظ سلامتی و تندرستی.

آن روزها هم در سایه کرونا سپری شد و ماه مبارک رمضان فرا رسید در حالی که هنوز به علت شیوع کرونا  بسیاری از مشاغل همانند دستفروش ها، کارگران ساختمانی، واحدهای صنفی پر خطر همچون آرایشگران و رستوران ها تعطیل بود  این روند ادامه داشت.

اما در سایه همین کرونا، بسیاری از مردم و گروه های بسیجی آغوش مهربانی گشودند و دست یاری به سوی اقشار کم بضاعت و تنگ دست جامعه دراز کردند، روزهایی که می تواند برای همه از نظر روحی و جسمی سپری شد.

ماه مبارک رمضان البته هر سال شاهد مهربانی و یاریگری شهروندان و خیران بود، اما تفاوت امسال با گذشته در این بود که بسیاری از افراد به سبب از دست دادن شغل و درآمد خود، حتی نمی توانستند از پس هزینه و مخارج خانواده خود برآیند چه رسد به کمک به دیگری.

اما این روزها طعم شیرینی به خود گرفت وقتی دست همدلی شهروندان به سوی همدیگر دراز شد تا شاید قدری از تلخی روزهای کرونایی کشور و البته استان تهران کم شود و این مهربانی باری از مشکلات مردم بکاهد.

رزمایش همدلی و کمک مومنانه در سراسر ایران برای کمک به اقشار آسیب دیده در سایه کرونا برگزار شد و البته مردم و مسئولان استان تهران نیز از این کار خیرخواهانه عقب نماندند و شریک سفره افطاری دیگر شهروندان شدند.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در همین زمینه اعلام کرد که تلاش ها معطوف به کاهش مشکلات اقتصادی خانواده های آسیب دیده در شرایط کرونا باشد.

وی افزود: در استان تهران فرمانداران ۱۸۰ میلیارد تومان جهت مقوله سلامت شهرستان های متبوع از محل اعتبارات ارزش افزوده هزینه کردند که اقدام ارزشمندی جهت حفظ سلامت مردم بوده و قابل تقدیر است.

محسنی بندپی با اشاره به لزوم حمایت از خانوارهای آسیب دیده از شرایط کرونا تاکید کرد: شیوع کرونا سبب آسیب اقتصادی برخی خانواده ها شده که تلاش مسئولان معطوف به رفع مشکلات مردم است، از سوی دیگر امیدوارم همه اقشار نیز در این کمک مومنانه و پویش همدلانه مشارکت کنند تا رنج این خانوارها کاهش یابد.

توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی

شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران نیز در همین رابطه اعلام کرد: بانک اطلاعاتی خانواده های نیازمند این استان تکمیل شده و بناست ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج در مرحله نخست به آنان ارائه شود.

وی اظهارداشت: این بانک اطلاعات کمک شایانی برای توزیع بسته های معیشتی در میان اقشار نیازمند می کند.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: این رزمایش با هدف کمک به افراد و خانواده‌هایی که به سبب شیوع کرونا دچار برخی مشکلات شدند در سراسر کشور و از جمله استان تهران برگزار شد.

تامین اقلام مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان

حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران خواستار رسیدگی به مشکلات اصناف و پیگری مطالبات صنفی و کارگری متاثر از کرونا شد و به تامین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

وی ادامه داد: اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای ماه مبارک رمضان فراهم است و دغدغه‌ای در زمینه ذخیره سارزی کالاهای اساسی وجود ندارد؛ در عین حال جهت کمک به اقشار کم درآمد با حفظ کرامت آن‌ها برنامه ریزی انجام می‌شود.

همه این تلاش ها دست به دست هم می دهند تا ماه مبارک رمضان در روزهایی که ویروس کرونا بر جهانیان سایه انداخته است و آنگونه که مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده اند ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر را در ایران مبتلا کرده و جان ۵۵ هزار و ۵۷۴ نفر را گرفته، مردم کمتر دغدغه نان سفره افطار و سحری را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار