تا چند وقت پیش داخل مغازه‌های این خیابان مملو از موتور سیکلت‌هایی با برند‌های مختلف ایرانی و خارجی بود و یکی دو دستگاه موتور سیکلت هم در پیاده‌رو و مقابل در هر مغازه پارک بود و اگرچه بعضا برای عابران پیاده مشکل‌ساز میشد، اما این مشکل به اندازه‌ای حاد نبود که آن را پیگیری کرد.
کد خبر: ۸۴۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴ 25 April 2020
فروشندگان موتور سیکلت در خیابان شهدای همدان بخش عمده‌ای از فضای پیاده‌رو و خیابان را برای عرضه محصولات خود اشغال کرده‌اند که این امر سبب پایمال شدن حقوق سایر شهروندان شده است.

به گزارش تسنیم، بیشتر مغازه‌های بخش انتهایی خیابان شهدا، حد فاصل میدان پروانه‌ها تا میدان شهدا (چاپارخانه) مدت‌ها است که به محل عرضه موتور سیکلت و دوچرخه اختصاص یافته و اگر کسی به دنبال خرید موتور سیکلت صفر یا کارکرده باشد باید به یکی از مغازه‌های این خیابان مراجعه کند.

تا چند وقت پیش داخل مغازه‌های این خیابان مملو از موتور سیکلت‌هایی با برند‌های مختلف ایرانی و خارجی بود و یکی دو دستگاه موتور سیکلت هم در پیاده‌رو و مقابل در هر مغازه پارک بود و اگرچه بعضا برای عابران پیاده مشکل‌ساز میشد، اما این مشکل به اندازه‌ای حاد نبود که آن را پیگیری کرد.

اما در ماه‌های اخیر و به ویژه پس از بازگشایی کسب و کار‌هایی که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند، یعنی از اواخر فروردین اتفاقاتی که در این خیابان رخ داده به چالشی بزرگ برای ساکنین و دیگر کسبه‌های این خیابان، ماشین‌هایی عبوری، رهگذران و حتی مدیریت شهری تبدیل شده است. صاحبان این مغازه‌ها ابتدا بخش عمده‌ای از موتور‌های خود را در پیاده‌راه خیابان پارک کردند و وقتی این موضوع با اعتراض عابرین پیاده، دیگر کسبه این خیابان و نیز برخورد نیرو‌های سد معبر شهرداری مواجه شد، از اواخر فروردین موتور‌ها را در خیابان و مقابل مغازه خود پارک می‌کنند و به نوعی محل پارک خودرو‌ها در این خیابان را اشغال کرده‌اند.

خودر‌هایی که قصد پارک در این خیابان را دارند مجبورند در لاین دوم پارک کنند و تنها یک لاین برای عبور و مرور خودرو‌های دیگر باقی می‌ماند که باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شود، آن هم در یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر.

اجاره فضای مقابل مغازه به دلالان موتور سیکلت

یکی از کسبه خیابان شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با گلایه از وضع موجود اظهار داشت: در ۱۰ روز اخیر وضعیت این خیابان بسیار اسفبار شده است و علاوه بر این که این اقدام عرضه کننده‌های موتور سیکلت برای سایر کسبه مشکل ایجاد کرده، باعث ترافیک شدید در این خیابان شده است.

وی افزود: موتور‌هایی که در خیابان گذاشته شده است بخش عمده‌ای از محل پارک خودرو‌ها را گرفته و از سوی دیگر هر یک از این مغازه‌داران خود دارای خودرو هستند و محدود فضای باقی مانده را نیز با ماشین‌های خود اشغال می‌کنند.

این مغازه‌دار عنوان کرد: متاسفانه برخی دیگر از مشاغل مانند تعمیرکاران موتور و دورچرخه از این فرصت استفاده کرده و فضای مقابل مغازه خود را به برخی دلالان موتور اجاره داده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اعتراض خود را با مرکز ۱۳۷ شهرداری مطرح نکردید گفت: بار‌ها تماس گرفتیم، اما وقتی ماموران سد معبر مراجعه می‌کنند این مغازه‌داران با هم متحد می‌شدند و کار به درگیری با ماموران سد معبر می‌کشد و ماموران نیز برای این که درگیری بالا نگیرد به یک تذکر اکتفا می‌کنند.

این فرد با اشاره به این که این افراد در واکنش به اعتراض سایر کسبه عنوان می‌کنند از سوی اتحادیه برای این کار مجوز دارند و با شهرداری توافقنامه امضا کرده‌اند تاکید کرد: در چند روز گذشته از طرف دادستانی همدان، شهرداری و راهنمایی و رانندگی بار‌ها افرادی به این خیابان مراجعه کردند، اما کاری از پیش نبردند.

به زودی با متخلفان برخورد می‌شود

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان ضمن تایید تخلف صورت گرفته توسط فروشندگان موتور سیکلت در خیابان شهدا اظهار داشت: معابر شهر از جمله خیابان‌ها و پیاده‌رو‌ها متعلق به عموم شهروندان است و کسبه حقی برای اشغال این فضا را ندارند.

محمدعلی گلشن افزود: در چند روز گذشته عرضه کنندگان موتور سیکلت در خیابان شهدا به زعم خود برای عرضه بهتر و فروش بیشتر، موتور سیکلت‌ها را در خیابان پارک می‌کنند که ما به آن‌ها اخطار دادیم که حق استفاده از معابر را ندارند و در غیر اینصورت با برخورد قانونی مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: اگر این کسبه به اخطار‌ها توجهی نکنند ضبط و توقیف موتور‌ها و حتی پلمپ مغازه در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان در پاسخ به این سوال که تا چه مدت به این کسبه برای جمع‌آوری موتورسیکلت‌ها از خیابان فرصت می‌دهید گفت: با توجه به شیوع کرونا و تنش‌های حاصل از این اتفاق بخش عمده‌ای از نیرو و وقت ما صرف ساماندهی دست فروش‌ها و روز بازار‌ها شده است.

گلشن تاکید کرد: برای جلوگیری از تجمع مدت ۴۶ روز به دست فروشان پیاده‌راه بوعلی اجازه فعالیت ندادیم که بخش زیادی از نیرو‌ها و وقت ما معطوف به این کار شد.

وی افزود: به امید خدا در چند روز آینده پاکسازی دیگر خیابان‌های منتهی به پیاده‌راه امام از جمله خیابان شهدا در دستور کار قرار دارد و به زودی این مشکل در این مکان مرتفع خواهد شد.

گلشن تاکید کرد: قانون با کسی مماشات نمی‌کند و هر فردی بخواهد بیش از حقوق خود ادعا کند و حق دیگران را زیرپا بگذارد قانون در مقابل او می‌ایستد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار