محدودیت تیراندازی در سالن تخصصی تیراندازی قم با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای تجهیز و بازگشایی مجموعه ورزشی میثم به پایان رسید.
کد خبر: ۸۴۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۲ 26 April 2020

به گزارش تابناک قم، تیراندازی که یکی از رشته‌های شاخص و موفق ورزش قم در چند سال اخیر بوده و علاوه بر کسب سهمیه در تیم‌های ملی، اعزام‌های متعدد برون‌مرزی، حضور مستمر در لیگ‌ها و پیکارهای قهرمانی تیراندازی کشور، برای ورزش قم مدال آسیایی و جهانی کسب کرده، مدت‌ زیادی است که مشکل نداشتن سالن استاندارد دارد.

این رشته ورزشی پنج سال قبل برای نخستین‌بار ورزش قم را در پیکارهای قهرمانی آسیا با درخشش یک دختر نخبه و مستعد به نام سیده‌رویا صبح‌خیز صاحب مدال نقره آسیا کرد و با تداوم همین روند از بخش تیمی پیکارهای قهرمانی دانشجویان دنیا نیز توسط یک مرد تیرانداز به نام هادی غرباقی صاحب مدال جهانی شد.

تیراندازان قم در این سال‌ها همواره در لیگ‌های برتر و دسته اول باشگاه‌های کشور حضور داشته‌اند، به طوری که آقایان و بانوان این رشته هم حضور در لیگ برتر را تجربه کرده‌اند و هم در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور حاضر هستند، اتفاقی که با تکیه بر توانمندی و قابلیت بالای تیراندازان بومی رخ داده و از این نظر اهمیت ویژه دارد.

نداشتن سالن استاندارد چالش بزرگ تیراندازی قم

اما این رشته ورزشی در سال‌های اخیر همواره با یک چالش بزرگ و مشکل مهم یعنی نداشتن سالن استاندارد مواجه بوده، اگر چه آنها بدون مکان اختصاصی نبوده و متولی ورزش قم یعنی اداره کل ورزش و جوانان این رشته را حمایت کرده‌، اما شرایط سالن و تمرین ورزشکاران این رشته با استانداردهای روز تیراندازی همسان نبود.

ماجرا از این قرار است که سالن مجهز تیراندازی قم به نام سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین واقع در مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاریه قم به عنوان سالن اختصاصی این رشته ورزشی المپیکی از سال 1395 به دلیل مشکلات فنی به وجود آمده برای مجموعه میثم همانند دیگر فضاها و اماکن این مجموعه بزرگ ورزشی به تعطیلی طولانی‌ مدت رفته بود ولی حالا اداره کل ورزش و جوانان قصد بازگشایی مجدد آن را دارد تا چهار سال محدودیت تیراندازی قم در استفاده از سالن زین‌الدین به پایان برسد.

تعطیلی سالن مجهز تیراندازی قم به دلیل نقص فنی ساختمان

در این مجموعه ورزشی یک سالن چند منظوره، سالن بدن‌سازی، سالن ورزش‌های رزمی و سالن تیراندازی واقع شده و تمامی این فضاها در چهار سال گذشته به دلیل گودبرداری غیر اصولی پیمانکار زمین مجاور مجموعه ورزشی میثم و نقص فنی با نظر کارشناسان امکان بهره‌برداری نداشت اما اکنون مشکلات فنی این ساختمان رفع شده است.

ورزشکاران تیراندازی قم در هر دو بخش آقایان و بانوان پس از تعطیلی مجموعه میثم، با تصمیم اداره کل ورزش و جوانان استان قم به مجموعه ورزشی شهید زین‌الدین منطقه نوبهار رفتند و در چهار سال گذشته با وجود کاستی‌هایی که این سالن نسبت به سالن میثم داشت اما تمرینات و مسابقات خود را در این مکان برگزار کردند.

قم در بین هیأت‌های موفق تیراندازی کشور

حالا صحبت از تجهیز و بازگشایی مجموعه ورزشی میثم است و به همین منظور مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در جلسه ویدئویی با رئیس فدراسیون تیراندازی و مسوولان هیأت تیراندازی استان قم علاوه بر مرور عملکرد این هیأت ورزشی، راجع به زیرساخت‌های هیأت تیراندازی استان قم گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

این جلسه ویدئویی امروز در اداره کل ورزش و جوانان انجام گرفت و علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی با تقدیر از رسول منعم مدیر کل ورزش و جوانان قم در اهتمام ویژه به رشته تیراندازی و تلاش برای بازگشایی مجموعه ورزشی میثم قم، عنوان کرد: تمام تلاش خود را در راستای تامین و تجهیز سالن تیراندازی مجموعه ورزشی میثم قم تا کسب نتیجه نهایی به کار خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه این جلسه فعالیت‌ها و عملکرد هیأت تیراندازی استان قم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هیأت قم در بین هیأت‌های استانی سراسر کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.

دادگر: حضور بانوان محجبه تیراندازی قم در تیم ملی الگو است

دادگر در ادامه به افتتاح سالن تیراندازی جانبازان و معلولین قم در سال 1398 اشاره و عنوان کرد: با توجه با سالن تیراندازی که در اختیار هیأت جانبازان و معلولین است، می‌توان با هم‌افزایی مناسب نتیجه‌های خوبی را در پرورش استعدادها و نخبه‌های تیراندازی استان قم کسب کرد.

وی در پایان اظهار کرد: استان قم از جایگاه فرهنگی خوبی برخوردار است و حضور بانوان محجبه تیراندازی قم در تیم ملی، الگوی خوبی برای فرهنگ‌سازی ورزش اسلامی برای دیگر اعضاء تیم بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار