فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: اقدامات لازم جهت جبران آسیب ناشی از ویروس کرونا به مهد کودک ها توسط این سازمان در حال انجام است.
کد خبر: ۸۴۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 26 April 2020

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مهدهای‌کودک تحت نظارت سازمان، تمامی فعالیت‌های اجرایی این مراکز از اوایل اسفند98 متوقف گردید. این تعطیلی سبب زیان دیدن صاحبان و مربیان مهدهای کودک گردید.

وی در ادامه افزود: به منظور کاهش آسیب‌های وارده بر این مراکز، اقدامات لازم با همفکری و پس از برگزاری جلسه هم اندیشی با نمایندگان مهدهای کودک در استانها در حضور ریاست سازمان و مدیران ستادی و در راستای حمایت از آن‌ها تا این لحظه توسط سازمان انجام شد.

وی تصریح کرد:باپیگیری‌های رییس سازمان بهزیستی نام مهدهای کودک در فهرست نهایی شناسایی مشاغل زیان‌دیده ناشی از کرونا قرار گرفت. همچنین پویش «همدلی» جهت بخشش اجاره‌بهای ایام تعطیل توسط مالکان مهدهای کودک از طریق حمایت مستقیم ادارات کل بهزیستی و اعطای نشان «حامی کودک» و تقدیر رسمی از مالکان همراه توسط سازمان بهزیستی کشور اجرا شد.

رضوان مدنی تصریح کرد:پس از قرارگرفتن نام مهدها در زمره شغل‌های زیان‌دیده از کرونا، مربیانی که در مهدهای کودک شاغل بوده و کارفرما بر اساس قانون کار برای آنان حق بیمه پرداخت کرده است، می‌توانند از «بیمه بیکاری» استفاده نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد:طی مکاتبات با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت طرح مسائل و مشکلات مهدهای کودک و همچنین مکاتبه با نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور،معافیت مالیاتی به مدت 6 ماه برای مهدهای کودک‌، تامین منابع لازم جهت استفاده پرسنل مهدهای کودک از بیمه بیکاری،معافیت یا استمهال از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود و پرسنل تاپایان بحران را خواستار شدیم.

وی تاکید کرد:استمهال اقساط بانکی صاحبان امتیاز مهدهای کودک،تخصیص تسهیلات و اعتبارات بلاعوض و یا کم‌بهره بانکی و
بهره مندی مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی به عنوان کسب و کارهای زیان دیده ناشی از تعطیلی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا وجبران بخشی از ضرر و زیان وارده به آنها از دیگر درخواست های ما بود.همچنین بخشنامه مبنی بر حمایت از منافع عالیه کودکان و تاکید بر رعایت قرارداد فی مابین والدین و مهدکودک به استان‌ها ابلاغ گردید.

رضوان مدنی با اشاره به مکاتبه با رئیس کل بانک مرکزی به منظور بهره مندی مهدهای کودک از تنفس سه ماهه در پرداخت اقساط تسهیلات بانکی و بخشش اجاره‌بهای ایام تعطیل کرونا توسط سازمان بهزیستی برای مهدهای کودک خصوصی که در املاک سازمان فعالیت دارند را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و گفت: مسابقه «فرزند قهرمان من» جهت اشتراک‌گذاری و بهره‌برداری از تولید محتوای مجازی توسط مربیان و والدین کودکان و ارائه به جامعه هدف مذکور نیز برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: بر اساس مصوبات هیات وزیران امهال سه ماه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و امهال ۳ ماهه اقساط بانکی به استانداری ها ابلاغ گردیده و در استان ما این مصوبات پیگیری و مکاتبات انجام گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد:اجرای پویش همدلی با همراهی ۲۷ مالک به ارزش ۲۶ میلیون تومان اجرا گردید. جشنواره ها و پویش های کشوری و استانی نیزدر حال اجرا می باشد.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار