مدیرکل امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که حدود ۴۰۰ هکتار زمین دولتی واگذار شده به سرمایه‌گذاران در این استان به دلیل اجرا نشدن طرح‌ها پس گرفته شده و آماده واگذاری به متقاضیان جدید است.
کد خبر: ۸۴۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 27 April 2020

۴۰۰ هکتار زمین دولتی در گلستان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است 

مدیرکل امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که حدود ۴۰۰ هکتار زمین دولتی واگذار شده به سرمایه‌گذاران در این استان به دلیل اجرا نشدن طرح‌ها پس گرفته شده و آماده واگذاری به متقاضیان جدید است.

حسن خسروی اظهار داشت: این زمین‌ها برای اجرای طرح های کشاورزی، صنعتی و گردشگری واگذار شد که متقاضیان بر خلاف تعهد اولیه موفق به اجرای پروژه‌ها در مدت ۳۵ ماه مقرر نشدند.

وی بیان کرد: این اداره کل در راستای جهش اقتصادی استان و طبق ضوابط قانونی و اداری، آماده همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای واگذاری زمین مورد نیاز طرح های آنان است.

به گفته خسروی، سال قبل چند قطعه زمین دولتی برای ساخت و بهره برداری طرح های مورد نیاز توسعه استان از جمله ایجاد نیروگاه های خورشیدی در مراوه تپه و آق قلا به سرمایه گذاران واگذار شد که این طرح امسال هم ادامه خواهد داشت.

گلستان با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی، زراعی، قومی، زیارتی و آبی، عبور بیش از ۲۰ میلیون زایر و گردشگر در سال و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای آسیای میانه از ظرفیت های بکر برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

خسروی به وضعیت ساخت و ساز غیرمجاز در استان اشاره کرد و افزود: در ۱۰ ماه از سال قبل، ۱۴۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شروع کار شناسایی و با آنان برخورد قانونی شد و همچنین ۷۵ بنای غیرمجاز نیز تخریب گردید.

به گفته وی در اسفند پارسال و فروردین امسال ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بدو کار شناسایی و با آنان برخورد قانونی شد.

مدیرکل امور اراضی سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: در نتیجه همراهی فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان برای شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز و برخورد قانونی با آن ها، این معضل در شهرستان ها رو به کاهش است.

گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، علاوه بر۶۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی چون ۳۴ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع و افزون بر ۱۲۰ کیلومتر ساحل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار