از ابتدای لیگ نوزدهم، ٣۵٣ بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده، اما مهاجمان، کمتر از نیمی از گل‌ها را به ثمر رسانده‌اند.
کد خبر: ۸۴۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 27 April 2020

به گزارش تابناک سمنان: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا، پس از دیدار‌های هفته بیست و یکم متوقف شد و تیم‌های حاضر در این بازی‌ها منتظر تصمیم جدید ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هستند.

در ۲۱ هفته گذشته، ۳۵۳ گل از خط دروازه‌ها عبور کرده و در این گزارش، به بررسی عملکرد مهاجمان تیم‌های حاضر در لیگ برتر نوزدهم می‌پردازیم.

در تیم فوتبال پرسپولیس تهران که مثل ۳ دوره گذشته صدرنشین لیگ است، علی علیپور، جونیور براندائو، آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا، ۴ مهاجم اصلی تیم بودند که هر ۳ مهاجم خارجی در امر گلزنی ناکم ماندند و تنها علیپور ۷ گل، از ابتدای لیگ نوزدهم به ثمر رساند. به عبارتی، از ۳۱ گل سرخپوشان در لیگ امسال، تنها ۲۲ درصد سهم مهاجمان این تیم بوده و مهدی ترابی که در این فصل در خط میانی بازی می‌کند، از همه بازیکنان پرسپولیس در امر گلزنی عملکرد بهتری داشته و با به ثمر رساندن ۸ گل، آقای گل فعلی تیم صدرنشین لیگ محسوب می‌شود.

در سپاهان اصفهان، تیم دوم جدول رده بندی، امیر قلعه نویی در اکثر بازی‌ها از مثلث هجومی کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده و محمد محبی استفاده کرده است. کی‌روش ۷ گل، شهباززاده ۳ گل، محبی ۴ گل و علی قربانی هم ۲ گل در این فصل برای سپاهان به ثمر رسانده اند و به این ترتیب از ۱۶ گل از ۳۰ گل (۵۳ درصد) طلایی‌پوشان اصفهانی را  مهاجمان این تیم به ثمر رسانده اند.

تیم رده سوم جدول، یعنی تراکتور تبریز هم در این فصل هزینه‌های زیادی را برای خط حمله خود انجام داد و در ۲۱ بازی گذشته، ساسان انصاری، ۵ گل، محمدرضا آزادی ۲ گل، کوین فورچونه و عکاشه حمزاوی یک گل برای پرشور‌ها به ثمر رساندند تا سهم مهاجمان سرخپوشان از ۲۵ گل این فصل،  ۳۶ درصد باشد.

////

آبی پوشان تهرانی هم بیشترین گل زده در بین تیم‌های حاضر در این فصل را داشتند. مهدی قائدی ۹ گل، شیخ دیاباته ۸ گل، ارسلان مطهری ۳ گل و سجاد آقایی یک گل برای استقلال به ثمر رساندند. به این ترتیب از ۳۹ گل زده شده در این فصل برای استقلال، ۲۱ گل و ۵۳ درصد از تمام گل‌ها، توسط مهاجمان این تیم ثبت شده است.

یونس شاکری، حسین مهربان، روح الله سیف اللهی، روح الله باقری، هم مهاجمان گلزن شهرخودرو خراسان بودند که روی هم، تنها ۶ گل در لیگ نووزدهم به ثمر رساندند. شهرخودرو در ۲۱ بازی گذشته خود ۱۹ بار توپ را از خط دروازه حریف عبور داد و سهم مهاجمان این تیم، ۳۱ درصد از این آمار بوده است.  

اما در اهواز، لوسیانو پریرا، حسن بیت سعید و امیرحسین باقرپور، به ترتیب، ۴، ۳ و یک گل برای فولاد به ثبت رساندند، تا سهم مهاجمان این تیم از ۱۸ گل سرخپوشان اهوازی، ۸ گل و ۴۴ درصد از کل گل‌های این تیم باشد.

عیسی آل‌کثیر، آقای گل فعلی لیگ برتر با ۱۰ گل، به همراه جعفرسلمانی و رضا جبیره (هرکدام یک گل) ۱۲ گل از ۲۲ گل این فصل آبادانی‌ها را به ثمر رساندند تا سهم بالایی (۵۴ درصد) از آمار کلی گل‌های تیم شان را به دوش کشیده باشند.

در تیم نفت مسجد سلیمان، عماد میرجوان (۳ گل)، محمد ابراهیمی، صادق بابامحمدی و فرزاد حاتمی (هرکدام یک گل) زدند، تا از ۱۶ گل تیم تحت هدایت مهدی تارتار، ۳۷ درصد، سهم مهاجمان باشد.

بدترین آمار مهاجمان لیگ برتری را بازیکنان ماشین سازی تبریز به ثبت رساندند. جایی که تنها یک گل از ۲۱ گل تیم تبریزی آن هم توسط علی آل‌کثیر به ثمر رسیده و بار گلزنی این تیم کاملا به دوش بازیکنان خط میانی بوده است. احمد زنده روح، سامان نریمان‌جهان، شاهین توکلی، محمد قادری، بابک مرادی و دیگر بازیکنان این تیم، در امر گلزنی جور مهاجمان این تیم را تا به حال کشیده اند و سهم خط حمله ماشین سازان، تنها،  ۴ درصد از گل‌های این تیم در لیگ نوزدهم بوده است.

در مازنداران، محمد عباس‌زاده، ۴ گل، محمدمهدی نظری، ۳ گل و رحمان جعفری یک گل به ثمررسانده اند تا ۳۶ درصد از ۲۲ گل نساجی، سهم مهاجمان باشد.

ارسلان مطهری پیش از پیوستن به استقلال، ۵ گل برای سبزپوشان اصفهانی به ثمر رساند و دارکوبیدوف، ۳ گل، محمدرضا خلعتبری، علیرضا منظمی و ماکولی کریستانتوس هر کدام یک گل به ثمر رسانده اند تا از ۱۸ گل این فصل ذوب‌آهن ۱۱ گل و ۶۱ درصد سهم مهاجمان باشد.

////

پارس جنوبی جم نیز یکی دیگر از تیم‌هایی است که بار گلزنی در این تیم، بیش از اینکه بر دوش مهاجمان، باشد، بر دوش هافبک‌ها و مدافعان بوده است. پوریا آریاکیا، وینگر پارسی‌ها ۲ گل در این فصل برای زردپوشان جمی به ثمر رسانده و ۱۴ گل دیگر این تیم توسط هافبک‌ها و مدافعان بوده و به این ترتیب، سهم مهاجمان پارس، تنها ۱۲ درصد از ۱۶ گل بوده است.

اما گل‌گهر سیرجان که پس از روی کار آمدن مجید جلالی، اوضاع بهتری نسبت به نیم فصل اول دارد، ۵۸ درصد از گل‌های خود را توسط مهاجمانش به ثبت رسانده است. یونس شاکری، ۴ گل، سجاد آشوری، گادوین منشا و بهنام برزای هر کدام یک گل برای آبی پوشان سیرجانی زده اند تا ۷ گل از ۱۲ گل، به نام آن‌ها باشد.

محمدرضا سلیمانی (۶ گل)، آرمان رمضانی (۳ گل) و رضا جعفری (۲ گل)، در مجموع ۱۱ گل، از ۲۰ گل نارنجی پوشان را به ثمر رساندند تا سهم مهاجمان سایپا از گل‌های به ثبت رسیده، ۵۵ درصد باشد.

در بوشهر شرایط نیم فصل دوم تا حدودی مثل گل گهر به خوبی پیش می‌رود و در خط حمله این تیم، حسین مالکی با زدن ۷ گل ، پدیده و آقای گل تیمش محسوب می‌شود. سجاد حیدری، اسماعیل شریفات، بهمن سالاری و میلاد صارمی هم هر کدام یک گل برای تیم جنوبی به ثمر رساندند تا عملکرد خیره کننده ۶۸ درصدی  از آمار کلی گل‌های شاهین (۱۶ گل در مجموع)، به نام مهاجمان به ثبت برسد.

در تیم پیکان هم، مثلث هجومی شهریار مغانلو (۹ گل)، فراز امامعلی (۵ گل) و سعید واسعی (۳ گل) برای خودروسازان به ثمر رسانده اند و اسماعیل شریفات هم پیش از ترک این تیم در نیم فصل، یک گل برای پیکان زد. به این ترتیب از ۲۸ گل تیم انتهای جدولی پیکان، ۱۸ گل (۶۴ درصد) سهم مهاجمان این تیم بوده و اگر سایر خطوط پیکان هم عملکردی مشابه بازیکنان خط حمله داشتند، قطعا پیکان یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ آزادگان نبود.

////

طبق جدولی که براساس عملکرد مهاجمان تیم‌های لیگ برتر نوزدهم، مشخص شده است، مهاجمان شاهین درصد بیشتری از گل‌های تیم خود را به ثمر رسانده اند. همچنین مهاجمان استقلال هم با زدن ۲۱ گل، بهترین آمار را از این حیث در بین خطوط حمله تیم‌های لیگ برتری داشته اند. مهاجمان پیکان و سپاهان هم در رده‌های بعدی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار