استاندار گیلان با اشاره به نقش و مشارکت مردم در حل مشکلات با انتخاب شوراها، گفت: توسعه پایدار جوامع محلی باید دغدغه شوراهای شهر و روستا باشد.
کد خبر: ۸۴۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 28 April 2020

توسعه پایدار جوامع محلی باید دغدغه شوراهای شهر و روستا باشد

 

ارسلان زارع صبح سه شنبه به مناسبت ۹ اردیبهشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا با ایجاد ارتباط زنده از طریق فضای مجازی با اعضای شوراهای شهر و روستای استان گیلان گفتگو کرد.

وی در این ارتباط ضمن تبریک این روز و تشکر و قدردانی از تلاش اعضای شوراهای شهر و روستا در ارائه خدمات مختلف و همکاری و مشارکت با ستاد استانی مقابله با کرونا طی دو ماه گذشته، اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی تحقق شعار مردم سالاری دینی است.

استاندار گیلان افزود: این شعار با مشارکت و آرای مردم و در نهایت خرد جمعی به عنوان اصلی ترین رویکرد نظام اسلامی همواره مورد توجه قرار گرفته است.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از جلوه‌های این تحقق این شعار در ۲۱ سال گذشته دانست و گفت: شوراها گسترده‌ترین زنجیره نهاد مدنی هستند که برای تأمین نیازها و در بستر مشارکت‌های مردمی بر اساس قانون اساسی شکل گرفته اند.

زارع با بیان اینکه اصول ششم و هفتم و همچنین اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی از شوراها به عنوان یکی از ارکان مهم تصمیم گیری در امور محلی با اتکا به آرای عمومی یاد می‌کند، تصریح کرد: معتقدم که مشکلات باید توسط مردم و مشارکت و مشورت آنها برطرف شود که این موضوع عموماً با انتخاب اعضای شورای اسلامی جلوه می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید بدانیم که توسعه یافتگی روستاها و شهرها به عنوان مؤلفه‌های تکریم شهروندان است، افزود: توسعه پایدار باید دغدغه رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: در استان گیلان این موضوع به عنوان رویکرد اصلی بر اساس اسناد بالادستی اعم از قانون برنامه ششم توسعه و سند آمایش سرزمینی که شوراها در تهیه و تدوین آن نقش داشته اند، مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این اسناد مسیر توسعه یافتگی استان گیلان را نیز مشخص کرده اند، ادامه داد: مسیر توسعه یافتگی استان با رعایت موضوعات زیست محیطی و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی می‌تواند بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار