کامران گردان:
رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه نمایندگان پارلمان شهری همدان در مسیرِ حلقه وصل مردم و مسئولان، نقش‌آفرینی می‌کنند؛ گفت: اکنون که ۵ دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا را پشت سر می‌گذاریم، فراز و نشیب‌های حاکم بر این نهال رو به رشد و بالندگی آن بیش از همیشه نمایان شده است.
کد خبر: ۸۴۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 28 April 2020

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه نمایندگان پارلمان شهری همدان در مسیرِ حلقه وصل مردم و مسئولان، نقش‌آفرینی می‌کنند؛ گفت: اکنون که ۵ دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا را پشت سر می‌گذاریم، فراز و نشیب‌های حاکم بر این نهال رو به رشد و بالندگی آن بیش از همیشه نمایان شده است.

به گزارش تابناک همدان؛ کامران گردان ضمن تبریک هفته شوراها، یکی از مهم‌ترین اهداف شورا را پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور رفاهی برشمرد و افزود: این امور با همکاری مردم و نخبگان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: به طور قطع کار و تلاش بی‌منت در نهاد شورا با اساسی‌ترین نیاز‌های شهروندان مرتبط بوده و بهترین شیوه مردم‌سالاری در این نهاد، تحقق یافته است؛ به طوری که ارتباط دائم و نزدیک شهروندان با نمایندگان خود، اعتماد مردم به مجموعه حاکمیت محلی را جلب می‌کند و این مهم به گامی برای حرکت به سوی شرایط بهتر تبدیل شده است.


* راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت شهرداری


رئیس شورای شهر همدان همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع شفافیت شهرداری همدان خبر داد و گفت: شفافیت پایه و اساس مدیریت شیشه‌ای است.

گردان با تأکید بر اینکه امروزه ارتقا و تقویت سرمایه اجتماعی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌نیاز‌های رشد و توسعه پایدار و متوازن در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این میان عواملی همچون گسترش و نهادینه شدن فساد و رانت نه تنها موجب ناکارآمدی و کاهش کیفیت استاندارد‌های زندگی شهروندان می‌شود؛ بلکه به‌واسطه از بین بردن اعتماد مردم، تضعیف سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.


* پیگیری جدی برای شکل‌گیری شهرداری الکترونیک


وی در ادامه تأکید کرد: امسال به دنبال اجرایی کردن و پیاده‌سازی شکل‌گیری شهرداری الکترونیک در حوزه شهرسازی هستیم.

گردان افزود: ضرورت استفاده از روش‌های نوین مانند شهرداری الکترونیک که مواهبی، چون کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه‌تر امکانات، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهری از ویژگی‌های اجتماعی شهرداری را در پی دارد، می‌تواند انقلابی در زمینه مدیریت شهری به وجود آورد.


* اجرای پروژه‌های شهری با نگرش عدالت اجتماعی


وی همچنین با تأکید بر اینکه اولویت اجرای پروژه‌های شهری می‌بایست با نگرش نیل به عدالت اجتماعی و همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام باشد؛ اظهار کرد: طرح‌های بزرگ و زمان‌بر شهری با اعتبارات پیش‌بینی شده باید به گونه‌ای خاتمه یابد که در طول عمر مفید آن قابل بهره‌برداری اصولی باشد.

گردان ادامه داد: انتظار می‌رود که در این طرح‌ها مراحل مختلف مطالعاتی با محوریت فنی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی طبق ضوابط و استاندارد‌های رسمی انجام و عملیات اجرایی آن طبق مشخصات فنی و در مدت زمان معین، مشخص شود.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با تأکید بر اینکه امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور به‌ویژه کشور‌های در حال توسعه به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه رویکرد‌های نوین توسعه شهری امروز به کیفیت فضایی و انسان‌محور پروژه‌های شهری و ترافیکی توجه بیشتری دارد، شهرداری همدان هم در ایجاد پیاده‌راه مرکز شهر چنین دیدگاهی را دنبال می‌کند.


* همت شورا برای حفظ حقوق شهروندان همدانی


وی همچنین با تأکید بر پیگیری جدی امور شورا در راستای حفظ حقوق شهروندان همدانی، گفت: تلاش بر این است تا بتوانیم بی‌عیب و نقص و با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های کارشناسی، مشکلات شهر و شهروندان برطرف شود.
گردان معتقد است: اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم، حامی حقوق شهروندان در شهرداری و سازمان‌های متبوع و شهری هستند.
 
رئیس شورای شهر همدان؛ ایجاد درآمد‌های پایدار و تلاش برای کسب درآمد‌های کوششی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی؛ توجه ویژه به بازآفرینی محلات و توانمندسازی مناطق محروم شهر همدان و توزیع عادلانه منابع در تمام مناطق؛ اهتمام ویژه به ساماندهی ورودی‌های شهر؛ توجه ویژه به مسائل فرهنگی و در نظر گرفتن رویکرد انسان‌محور در اجرای پروژه‌های شهری و الزام به تهیه پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های شهرداری را از دیگر سیاست‌های کلی شورای شهر همدان در سال ۱۳۹۸ برشمرد.
 

* ایجاد درآمد پایدار؛ هدف اقتصادی ماست

 

گردان با بیان اینکه شورای شهر به‌ویژه در حوزه‌های ‍‌تخصصی با هدف حمایت از سرمایه‌گذاران و امور سرمایه‌گذاری و نیز شناسایی و فراهم کردن بستر‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در راستای ایجاد درآمد پایدار برای حوزه مدیریت‌شهری، پیش می‌رود؛ عنوان کرد: شورای شهر در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه گردشگری در شهر همدان است.

 

* نقش موثر مدیریت‌شهری در توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی

 

رئیس شورای شهر همدان با تأکید مدیریت‌شهری، ابزاری برای توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی است؛ گفت: گسترش فعالیت و کارکرد فرهنگی مدیریت‌شهری با هدف آگاه‌سازی عمومی، افزایش فرهنگ شهرنشینی، گسترش روحیه شهروندمداری از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا مدیریت‌‎شهری در فرآیند تحول و توسعه شهری نه فقط در ابعاد اقتصادی و عمرانی شهر، بلکه با تغییر و تحولات پر شتاب اجتماعی و گسترش جمعیت شهرنشینی می‌بایست به بُعد فرهنگی و معنوی و زیباشناختی آن نیز توجه ویژه‌ای مبذول دارند.


جدول آماری صحن شورا_آراء صادره و سایر اقدامات در سال ۱۳۹۸


موضوع آراء صادره نطق‌های پیش از دستور جلسات مشترک گزارش‌ها پیشنهادات تذکر قانونی (به آقای شهردار) جمع کل

آمار (مورد) ۳۶۶، ۱۱۱، ۵۱، ۴۹، ۲۳، ۲، ۶۰۲

درصد ۸/۶۰، ۴۴/۱۸، ۴۸/۸، ۱۳/۸، ۸۲/۱۳، ۳۳/۰، ۱۰۰


جدول آماری صحن شورا بر اساس نظریه هیأت تطبیق

ردیف عنوان تعداد درصد

۱ جلسات صحن شورا ۹۲ -

۲ آرا صادره ۳۰۳ -

۳ آرا تأیید شده ۲۲۷، ۷۵،

۴ آرای تأیید شده (مشروط) ۵، ۲،

۵ آرای تأیید نشده (به دلیل کسر مدارک و دارای ابهام) ۳۵، ۱۲

در مجموع آرای تأیید شده (پس از رفع نواقص و ابهام و تکمیل مدارک) ۲۶۷، ۸۸،

۷ آرای تأیید نشده (خارج از اختیارات) ۲۵، ۸

آرای تأیید نشده (مغایر قانون) ۱۱، ۴

در مجموع آرای تأیید نشده ۳۶، ۱۲


عملکرد ریاست شورا در حوزه مدیریتی- سال ۹۸

ردیف عنوان

۱ ایجاد سیستم حسابداری مکانیزه در شورا

۲ افزودن عامل سوم برای شفافیت هزینه‌ها

۳ تشکیل کمیته بررسی و انطباق قانونی مصوبات

۴ نصب سیستم‌های حضور و غیاب

۵ تهیه و اباغ فرم طرح و لایحه به کمسیون‌ها و شهرداری

۶ کاهش هزینه‌ها به‌منظور مدیریت بودجه مصوب و عدم استفاده از متمم بودجه

۷ برپایی ۳۰ جلسه ملاقات مردمی با حضور دبیران به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع و رفع مشکلات آن‌ها (ملاقات با ۲۱۳ شهروند)


هیأت رئیسه شورا

کامران گردان (رئیس)

حمید بادامی‌نجات (نایب رئیس)

مریم روانبخش¬ (منشی)

رضوان سلماسی (منشی)
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار