مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توجه به ضرورت آموزش مجازی در مدارس،۶۰۰ مرکز آموزشی و مدارس مناطق روستایی این استان به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.
کد خبر: ۸۴۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 01 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عباس بیرامی  اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده و توافق به عمل آمده بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش، طرح اتصال این تعداد مرکز آموزشی به اینترنت طی یک یا ۲ ماه آینده با همکاری شرکت مخابرات عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی، با توافق انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، به تمامی مدارس روستایی مشمول پروژه، سرویس اینترنت با همه پارامترهای کیفی واگذار می‌شود که با اجرای این طرح، مدارس بدون پرداخت هزینه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

بیرامی به اتصال ۱۰۰ مدرسه روستایی به شبکه اینترنت تاکنون اشاره کرد و یادآور شد: امسال تعداد مدارس هوشمند استان به ۶۰۰ مدرسه افزایش خواهد یافت و دانش‌آموزان برای استفاده از اطلاع‌رسانی و آموزش نوین هوشمند، محدودیتی نخواهند داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: مدارسی که دارای اینترنت و ای دس اس ال هستند ارتقای سرویس و سرعت (حداقل ۲مگا بیت با حجم ۳۰ گیگ شارژ ماهیانه) خواهند یافت و مدارسی که فاقد این سرویس هستند مودم رایگان دریافت و سرویس جدید در آنها راه اندازی می شود.

بیرامی ادامه داد: همچنین ترافیک مورد تقاضای دانشگاه ها برای سایت و پورتال ها اعلامی از طرف وزارت علوم و تحقیقات توسط وزارت ارتباطات انجام شده و تا پایان فصل آموزشی سال جاری به صورت رایگان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار