استاندار اصفهان گفت: توسعه متوازن استان در گرو داشتن سند آمایش سرزمینی است و بدون آن مسیر توسعه استان هموار نخواهد شد.
کد خبر: ۸۴۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ 02 May 2020

عباس رضایی روز شنبه در نشست کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بصورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در آمایش سرزمینی باید نگاه استانی داشت و کلیه ظرفیت‌های منطقه را درنظر گرفت و به گونه‌ای عمل کرد که راه برای جلب سرمایه‌گذاری اشتغال‌آفرین فراهم شود.

‌وی تاکید کرد: دستیابی به توسعه منطقه‌ای، متوازن و یکپارچه معطوف به استفاده درست از قابلیت‌های سرزمین، سازماندهی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محیط زیستی برای تحقق آینده مطلوب مناطق است.

وی اضافه کرد: یک برنامه‌ریزی راهبردی از طریق آمایش سرزمینی با در نظرگرفتن تمام عوامل توسعه پایدار می‌تواند به نتیجه مطلوب بیانجامد.

استاندار اصفهان با اشاره به تلاش ۹ ساله برای تدوین آمایش سرزمین استان گفت: در جلسه امروز کلیات این طرح به تصویب رسید ‌و مدیران و متخصصان تا ۱۵ روز دیگر فرصت دارند تا اصلاحات خود را برای جمع‌بندی آن در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان ارائه کنند تا پس از تصویب به تهران ارسال شود.

رضایی همچنین با اشاره به بررسی طرح "هآب لجستیک"(مناطق ویژه حمل و نقل) استان گفت: با توجه به اینکه طراحی مناطق سه‌گانه برای استان در ستاد ملی لجستیک کشور انجام شده بود در جلسه امروز نشست کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذار ی، این مساله بررسی شد تا نتایج آن به این ستاد منتقل شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در باره این طرح توسط ستاد ملی لجستیک صورت می‌گیرد و نظرات مدیران در زمینه موقعیت و سایر مسائل این مراکز، در استان از طریق اداره کل راه و شهرسازی به تهران منتقل خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار