مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات مراکز درمانی استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۴۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 03 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،کیومرث مظفری اظهار داشت: با توجه به اینکه در زمان شیوع کرونا ۱۶۸ میلیارد تومان به ساختار درمانی استان تزریق شد توانستیم بخش عمده‌ای از مطالبات مراکز درمانی استان را پرداخت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: بر این اساس کل بدهی‌های داروخانه‌ها و بیمارستان‌های بخش غیردانشگاهی سال ۹۷ پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تا اسفند ۹۸ بدهی تمامی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی را که خدمات روستایی انجام می‌دهند پرداخت شده است.

مظفری گفت: حدود ۷۰ درصد مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی را نیز پرداخت کردیم که این پرداخت‌ها در طول سالهای اخیر بی سابقه بوده است.

وی در ادامه در خصوص پایگاه برخط بیمه شدگان، بیان داشت: اگر پایگاه برخط بیمه‌شدگان کامل شود، اطلاعات هر فرد در این پایگاه منحصر به فرد ثبت می‌شود و با این حساب فرد نمی‌تواند بیش از یک دفترچه بیمه داشته باشد.

مدیر کل بیمه سلامت کرمانشاه بیان داشت: این پایگاه با همت معاونت فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت شکل گرفته است و اطلاعات بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی نیز در اختیار این پایگاه قرار دارد، زیرا این پایگاه متعلق به همه کشور است.

مظفری نسخه نویسی الکترونیک را یکی از اقدامات ارزشمند بیمه سلامت دانست و گفت: این پروژه را در مطب‌های بخش خصوصی در حال حاضر در اکثر شهرستانها راه اندازی شده است و پس از بیماری کرونا در خصوص آن شهرستانهای که هنوز مجهز نشده‌اند اقدام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب سازمان که سبب قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد شد استفاده پزشکان از سامانه نسخه نویسی الکترونیک است که در استان با استقبال خوب پزشکان، داروسازان و … مواجه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از مردم خواست در شرایط کنونی و به منظور شکست ویروس کرونا حتی الامکان در خانه بمانند و در صورت نیاز با رعایت نکات بهداشتی در اجتماع حاضر شوند و می‌توانند سوالات خود را از طریق سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت به صورت ۲۴ ساعته با پزشکان و کارشناسان مطرح کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار