استان کهگیلویه و بویراحمد همواره بنا به دلایلی جزء استانهای کم‌برخوردار از این تکنولوژی روز دنیا در عرصه ارتباطات بوده و به همین خاطر مشکلاتی در حوزه تلفن ثابت، سیار و اینترنت جهت هم استانی ها به وجود آورده است.
کد خبر: ۸۴۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 03 May 2020
آنچه امروزه در حوزه ICT مطرح است و روند آتی این صنعت را در آینده متوجه خود نموده افزایش دیتا در دنیاست ،فیبر نوری یکی از محیط های داده انتقال با سرعت و پهنای باند بالا فرصتی استثنایی است که در موارد متفاوتی نظیر شبکه های تلفن شهری بین شهری شبکه های کامپیوتر و اینترنت مورد استفاده قرار میگیرد.

استان کهگیلویه و بویراحمد همواره بنا به دلایلی جزء استانهای کم‌برخوردار از این تکنولوژی روز دنیا در عرصه ارتباطات بوده و به همین خاطر مشکلاتی در حوزه تلفن ثابت، سیار و اینترنت جهت هم استانی ها به وجود آورده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛سید محمد هادی امیری سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همواره یکی از دغدغه هایم از سال‌های دور تا کنون توسعه فیبر نوری در تمام نقاط استان بوده، خداوند منان توفیق عنایت فرمود چند صباحی در جایگاه خدمتگزاری به هم استانی های عزیز قرار گیرم تا بتوانم گامی کوچک اما بلند، در توسعه استان به لحاظ ارتباطی بردارم، به همین خاطر با رایزنی های صورت گرفته با مسئولین شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، الحمدالله این مهم در سال ۹۸ محقق شد و توانستیم کابل کشی ۲۳۰ کیلومترفیبر نوری در محورهای مواصلاتی استان را از محل تامین اعتبارات USO اخذ کنیم که در طول تاریخ منطقه این حجم ازعملیات اجرایی فیبر نوری درسطح استان بی سابقه بوده است.

سید محمد هادی امیری افزود؛ در نیمه دوم سال ۹۸ محور باشت به چرام جهت سرعت در انجام کار در سه فاز و طی فرایند قانونی به پیمانکار واگذار شد.

فاز اول از مرکز مخابرات شهرستان باشت تا روستای کزنگان به طول ۳۵ کیلومتر ،عملیات حفاری ،کابل کشی و مفصل بندی آن انجام و انشاالله در هفته ارتباطات به بهره برداری خواهد رسید .

فاز دوم این پروژه از روستای کزنگان تابناری به مسافت ۳۵ کیلومتر به پیمانکار دیگری واگذار شد و هم اکنون ۱۵ کیلومتر آن عملیات حفاری و کابلکشی انجام و مابقی توسط پیمانکار در حال تکمیل است .
فاز سوم از روستای بناری تا چرام به طول ۲۷ کیلومتر به پیمانکار دیگری واگذار شد که عملیات حفاری ،کابل کشی و مفصل بندی آن انجام و انشاالله در هفته ارتباطات به بهره برداری خواهد رسید .

سید محمد هادی امیری دربخش دیگری از صحبت‌های خود گفت از روستای بن پیر تا روستای آب شیرین شهرستان گچساران به طول ۳۳ کیلومتر به پیمانکار دیگری واگذار شده و هم اکنون کلیه استعلامات جهت انجام حفاری اخذ و در حال رایزنی جهت تامین فیبر نوری آن هستیم .
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت :محور یاسوج به کاکان به طول ۳۳ کیلومتر و یاسوج به سی سخت به طول ۴۸ کیلومتر به پیمانکار واگذار شده و انشالله در روزهای آتی شاهد عملیات حفاری آن توسط پیمانکار خواهیم بود وما هم به عنوان خدمتگزار هم استانی های عزیز درحال تلاش و رایزنی جهت تزریق فیبر به این پروژه ها هستیم که بتوانیم شرمنده مردم فهیم استانمان نباشیم.

سید محمد هادی امیری در پایان خاطر نشان کرد؛ عملیات حفاری و کابل کشی در کنار محورهای مواصلاتی استان قطعا مشکلات خاص خود را دارد و اگر همت و مساعدت مدیران متولی نبود این مهم به سرانجام نخواهد رسید لذا بر خود لازم می دانم از مساعدت های آقایان:دکتر کلانتری استاندار توسعه گرا ی استان، مهندس نصیری راد مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان، مهندس نیک اقبال مدیرکل راه و شهرسازی استان و مهندس غلامپور مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان،مجموعه ی شهرداران استان ،  اصحاب رسانه و مجموعه همکاران که همیشه حامی مخابرات منطقه بوده اند تقدیر و تشکر کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار