استان قم که آخرین بار سال 1384 تیم اتکاء را در لیگ برتر والیبال مردان ایران داشت، پس از 15 سال صاحب یک نماینده در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته المپیکی شد.
کد خبر: ۸۴۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴ 04 May 2020

به گزارش تابناک قم، بعد از اینکه فدراسیون والیبال کشورمان بازی‌های باقی مانده از لیگ برتر این رشته را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرد، همین تصمیم راجع به بازی‌های باقی مانده از مرحله پلی‌آف و نهایی لیگ دسته اول والیبال مردان ایران نیز توسط فدراسیون اتخاذ شد و یکی از مهمترین سئوال‌های علاقمندان به این رشته تکلیف صعود کننده‌ها به لیگ برتر بود.

هیأت والیبال استان قم این موضوع را از طریق دبیر فدراسیون والیبال پیگیری کرد و مشخص شد که رقابت‌های دسته اول خاتمه یافته و ادامه مسابقات با توجه به شرایط موجود برگزار نمی‌شود اما با تصمیم جدید فدراسیون والیبال، بازی‌های فصل 1399 لیگ برتر با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود که هشت تیم آن مشخص هستند و چهار تیم دیگر از لیگ دسته اول به لیگ برتر اضافه می‌شوند.

البته چهار تیم منتخب لیگ دسته اول والیبال کشور با توجه به برگزاری شدن تنها یک مسابقه از مرحله پلی‌آف مشخص نبود تا اینکه فدراسیون تکلیف این موضوع را مشخص و اعلام کرد از هشت تیم حاضر در مرحله پلی‌آف فصل قبل لیگ دسته اول تنها تیم‌هایی می‌توانند در فصل آینده لیگ برتر حضور یابند که در تنها مسابقه این مرحله پیروز شده‌اند.

افق جانشین اتکاء قم در لیگ برتر والیبال

با این شرایطی تیم افق قم تمام شرایط لازم را برای نخستین تجربه حضور در لیگ برتر والیبال مردان ایران دارد و چنانچه مسوولان این تیم آمادگی خود را برای رفتن به لیگ برتر اعلام کنند، استان قم که آخرین بار سال 1384 تیم اتکاء را در لیگ برتر داشت، پس از 15 سال صاحب یک نماینده لیگ برتری در والیبال ایران می‌شود.

در نیمه اول دهه 1380 بود که رئیس وقت هیأت والیبال استان قم و دبیر فعلی این هیأت ورزشی یعنی سیدجواد حسینی‌نژاد به واسطه اعتبار بالای خود نزد فدراسیون والیبال و فعالان این رشته، موافقت مدیران تیم والیبال اتکاء تهران را برای انتقال این تیم به استان قم گرفت و این تیم به اتکاء قم تغییر نام داد اما پس از آن بار دیگر به تهران بازگشت و اتکاء مدتی بعد منحل شد.

۱۲ ماه حقوق کارگری حداقل دستمزد بازیکنان لیگ برتری

رئیس هیأت والیبال استان قم راجع به قراردادهایی که در لیگ جدید با والیبالیست‌های منعقد می‌شود به خبرنگار فارس گفت: در حالی که تیم افق قم برای نخستین حضور در مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور باید تصمیم‌گیری کند، با تدبیر جدید فدراسیون والیبال، تیم‌های لیگ برتر از فصل آینده از نظر ریالی امتیاز بندی می‌شوند و از این پس امتیاز تیم‌ها قابل خرید و فروش است، همچنین تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر باید شرایط سازمان لیگ را داشته باشند.

محمدمهدی حلوایی اضافه کرد: یکی از این شرایط شامل پرداخت ورودی مسابقات به صورت نقدی پیش از جلسه قرعه‌کشی است، ضمنا قرارداد مالی اعضای تیم در لیگ برتر باید حداقل برابر با ۱۲ ماه حقوق کارگری یعنی حدودا 240 میلیون ریال، لیگ دسته اول حداقل 6 ماه حقوق کارگری و لیگ دسته دوم حداقل سه ماه حقوق کارگری باشد، همچنین باشگاه‌ها موظفند ۱۰ درصد از مبالغ قرارداد اعضای تیم را در ابتدای فصل پرداخت کنند.

مذاکره افق با 2 مجموعه مالی برای جذب اسپانسر

نخستین کسی که در این اوضاع که به دلیل شیوع کرونا وضعیت اقتصادی ورزش کشور و استان قم دچار ضررهای زیادی شده، راجع به سرنوشت و تصمیم تیم والیبال افق قم صحبت کرد، کاپیتان این تیم است که از پیگیری‌های لازم برای حضور این تیم در دوره جدید مسابقات لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های کشور خبر داد.

احسان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: نظر باشگاه افق برای حضور در رقابت‌های فصل 1399 لیگ برتر باشگاه‌های کشور مثبت است و برای تامین هزینه‌های این تیم در روزهای گذشته صحبت‌های خوبی را با دو مجموعه به عنوان حامی مالی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور در مسابقات لیگ برتر والیبال که از سطح بسیار بالایی برخوردار است و بهترین‌های این رشته المپیکی در آن حضور دارند، برای تیم افق قم دو تا سه میلیارد هزینه دارد و در تیم ما باید حداقل چهار بازیکن طراز اول جدید در سطح لیگ برتر به مجموعه اضافه شود.

کاپیتان افق: مجموعه استان قم این تیم را حمایت کنند

کاپیتان تیم والیبال افق قم اضافه کرد: اگر قرار است در رقابت‌های لیگ برتر والیبال حاضر شویم، نیاز است مجموعه استان قم از استانداری تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اداره ورزش و جوانان این تیم را حمایت کنند، یقینا بدون حمایت خیلی سریع فرصت حضور در سوپر لیگ را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون والیبال شرایط تیم‌ها برای حضور در دوره جدید پیکارهای لیگ برتر را اعلام کرده، عنوان کرد: تا پایان خرداد وضعیت ما مشخص می‌شود و شخصا نسبت به این موضوع خوشبینم، تیم افق برای رسیدن به این دستاورد مهم در لیگ دسته اول تلاش زیادی انجام داد و حالا شایسته لیگ برتر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار