کد خبر: ۸۴۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 05 May 2020

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش چابهار اهدا تبلت و تلفن هوشمند به دانش آموزان این شهرستان را از خیران درخواست کرد و گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی آموزش و جلوگیری از تعطیلی آموزش و ادامه‌دار بودن آموزش مجازی در میان دانش آموزان چابهاری نیاز به یاری خیران است.

همایون امیری ضمن قدردانی از کمک بیش از ۷۲ میلیون تومانی خیران به خانواده‌ دانش آموزان نیازمند شهرستان چابهار اظهار داشت: این اقدام خیر توانست دانش آموزان نیازمند را در این شرایط سخت کرونا شادمان کند.

وی افزود: توزیع  ۱۵ دستگاه تبلت اهدایی به ارزش ۹ میلیون تومان به دانش آموزان این شهرستان انجام شد که نقش مهمی در ادامه تحصیل دانش آموزان دارد بطوریکه از هر تبلت سه تا چهار نفر دانش‌آموز خواهر و برادر در مقاطع مختلف تحصیلی بصورت مشترک استفاده می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش چابهار با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار دانش آموز در چابهار و دشتیاری مشغول به تحصیل هستند و نیاز فوری به تبلت و لپ تاپ و یا تلفن هوشمند برای استفاده از آموزش مجازی و برنامه شاد دارند، افزود: خوشبختانه خیران بومی و کشوری ورود جدی برای ارتقای آموزش و ساخت فضاهای استاندارد داشته‌اند که از جمله آنها تحویل تعدادی تبلت و اجرایی شدن ساخت مدارس در سطح این منطقه است.

وی گفت: نبود اینترنت در روستاهای مختلف جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های چابهار و دشتیاری سبب شده تا بسیاری از دانش‌آموزان این مناطق به اپلیکیشن شاد برای ادامه تحصیل بصورت مجازی دسترسی نداشته باشند و تعطیلی مدارس و شیوع کرونا آنان را غمگین تر کرده است.

امیری ادامه داد: ضعیف بودن زیرساخت‌های مخابراتی، دسترسی نداشتن به اینترنت در بیشتر مناطق روستایی، مشکلات مالی خانواده‌ها، نداشتن گوشی هوشمند تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان، همراهی نکردن برخی خانواده‌ها و وجود مشکلات سیستمی در فراینده راه‌اندازی سامانه شاد از مهمترین مشکلات دانش آموزان چابهار و والدین آنان برای دسترسی به این سامانه است که نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد.

وی به ساخت ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه و یک مدرسه ۶ کلاسه به همت خیران برای شهر چابهار اشاره کرد و افزود: رفع موانع برای شروع عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز در محله جدگال آباد بندر چابهار با تامین اعتبار از سوی خیران ملی با همیاری شهرداری و راهداری، رفع تصرف زمین متعلق به آموزش و پرورش برای شروع عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز در خیابان شهید فلاحی با تامین اعتبار خیران ملی و با همیاری شورای تامین و تخریب و آوار برداری مدرسه قدیم شهید صدوقی و شروع ساخت مدرسه ۶ کلاسه جدید با همت سازمان منطقه آزاد چابهار و همیاری و مساعدت شهرداری و راهداری این شهرستان از دیگر کارهای خیر در چند روز اخیر بوده است. 

مدیر آموزش و پرورش چابهار با بیان اینکه شبکه ملی آموزش دانش آموزان ( شاد) آینده درخشان آموزش و پرورش و فرزندان میهن عزیزمان است که در فرصت حال و روزگار توسعه یافته آینده همگام با جهان نوین پیش می رود. 

وی گفت: برای اثبات این اعتقاد مهم باید اندکی صبر پیشه کرد مطمئنیم با کمک یکدیگر و بهره مندی همه دانش آموزان از ابزار روز تبلت و تلفن هوشمند آینده درخشانی برای مجازی پیش بینی می شود به همین سبب انتظار است افراد خیر دانش آموزان بی بضاعت را در این زمینه یاری کنند.

امیری تصریح کرد: عقیده همه صاحب نظران طرفدار توسعه کیفی آموزش جهان در هزاره جدید، مهاجرت از روش های سنتی آموزش به روش های نوین بر پایه فناوری‌های جدید است و ان شاء الله  با خرد جمعی و به پشتوانه همراهی مردم عزیز کاری ماندگار در عرصه آموزش همگام با توسعه به ثمر خواهد نشست.

وی با بیان اینکه برای دانش آموزان مناطق محروم که فاقد دسترسی به اینترنت یا گوشی هوشمند هستند، آموزش با روش های جایگزین آموزش تلوزیونی، آموزش حضوری خانه به خانه با رعایت پروتکل های بهداشتی، تدوین و ارسال پکیج های آموزشی درب منزل توسط راهبران آموزشی در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش چابهار گفت: با همت خیران شاهد حل مشکل حذف خانه مدارس استیجاری در روستای کمب چابهار به عنوان بزرگترین روستای حاشیه نشین کشور فقط در ۹ ماه خواهیم بود و ساخت چهارمین و پنجمین مدرسه بزرگ در این روستای حاشیه نشین کشور آغاز شده است.

وی ادامه داد: پس از آغاز ساخت ۲ مدرسه هشت و ۱۰ کلاسه برای فرزندان روستای کمب، ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه دیگر برای دانش اموزان محروم روستای مذکور این بار با ورود و همت خیر بومی استان آغاز شد.

معاون مدیرکل و مدیرآموزش وپرورش چابهار با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش فقط آموزش نیست، ادامه داد: در کارهای خیر همیشه با خیران بومی و محلی و استانی وکشوری در تعامل و ارتباط هستیم و برای ۲۰۸ خانواده دانش آموز نیازمند چابهاری مایحتاج کامل اهدا شده و همچنین با همت خیران موسسه خیریه زینب کبری (س ) و با سیل مهربانی دانش آموزان عزیز کرمانشاهی ۱۳ نفر خیاط شبانه روز تلاش کردند و برای هزار و۴۹  نفر دانش آموز ( دختر و پسر ) یتیم و نیازمند چابهاری لباس محلی با هزینه ۲۳۰ میلیون تومان آماده و توزیع کردند.

امیری با اشاره به اینکه یسرا سلیمانی دختر ۱۳ ساله ی نابغه ایرانی که کسب چهار مدال طلای جهانی در محاسبات ذهنی را در کارنامه دارد، هم اینک به عنوان مشاور مدیریت آموزش و پرورش حکم گرفته که توانست در اولین روزهای حضور در آموزش و پرورش چابهار نخستین اورژانس تخصصی مشاوره دانش آموزی کشور را افتتاح کند.

وی وظیفه  کارشناسان و پزشکان داوطلب در این اورژانس را ارائه خدمات مشاوره و درمانی بصورت غیرحضوری به والدین و دانش آموزان مرتبط با چالش فرزندان در دوران قرنطینه و خستگی از حضور چند ماهه در منزل، عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش چابهار گفت: این اورژانس دارای فرایند ارجاع در صورت حل نشدن مشکل دانش آموز توسط متخصصین روانشناس به پزشکان داوطلب طرح است و  براساس بررسی های انجام شده نمونه مشابه این اورژانس در سطح کشور وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار