مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای اینکه پای سرمایه گذاران به منطقه نمونه گردشگری ویس قرنی باز شود، حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار می‌خواهیم تا مشکل زیرساخت آب آن را حل کنیم.
کد خبر: ۸۴۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 04 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری، با اشاره به قابلیت‌های بالای گردشگری منطقه ویس قرنی، اظهارکرد: باتوجه به ظرفیت‌‎های خوبی که منطقه نمونه گردشگری ویس قرنی برای جذب گردشگر دارد، طی سالهای گذشته تلاش‌هایی به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در آن شده است.

وی تصریح کرد: مشکل نبود آب در این منطقه باعث شده تا سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه پای کار نیایند و عملا اجرای طرح‌های گردشگری را در این منطقه نداشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اضافه کرد: طبق بررسی‌های کارشناسی بعمل آمده، برای اینکه بتوانیم مشکل آب این منطقه را مرتفع کنیم، باید در زمین‌های پایین دست یک چاه آب حفاری کرده و آب را با پمپاژهای قوی به بالادست انتقال دهیم.

وی بابیان اینکه اجرای این برنامه حدود یک ونیم میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، عنوان کرد: در پروژه‌هایی که برای جهش تولید حوزه گردشگری استان به استانداری ارسال کردیم، این پروژه را هم جزو پروژه‌ها قرار داده ایم تا اعتبار مورد نیاز آن تامین شود.

قادری تصریح کرد: درحال حاضر هفت سرمایه گذار بخش خصوصی داریم که آماده هستند در ویس قرنی پروژه های گردشگری ایجاد کنند، اما چون مشکل تامین آب شرب دارد، تاکنون پای کار نیامده‌اند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه درحال حاضر در این منطقه تفریحات هوایی مانند پاراگلایدر سواری انجام می‌شود، بنابراین دارای برخی زیرساخت‌ها مانند راه دسترسی و برق و... است، اما مشکل اصلی آن تامین آب شرب است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: در این منطقه 40 هکتاری می‌توان زیرساخت‌های گردشگری همچون مرکز تفریحات هوایی، مراکز پذیرایی و اقامتی، بازارچه صنایع دستی و... راه اندازی و گردشگران زیادی را به سوی آن جذب کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار