رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: نزدیک به ۸۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان زیرپوشش سیستم نوین آبیاری رفته است.
کد خبر: ۸۴۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 04 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،نوربخش حاتمی ، کرمانشاه را به لحاظ داشتن درصد بالایی از پوشش اراضی آب یکی از استان‌های پیشرو کشور معرفی کرد و اظهار داشت: نزدیک به 80 هزار هکتار از اراضی آبی استان کرمانشاه زیرپوشش سیستم نوین آبیاری رفته است.

وی اشاره‌ای به نقش موثر سامانه گرمسیری و نقش موثر آن در آبی کردن اراضی داشت و گفت: طرح توسعه سیستم‌های نوین آبیاری از اولویت‌های اجرایی بخش کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه زیر پوشش رفتن اراضی قطعه یک و دو سامانه در دست اجرا است، گفت: 98 درصد اراضی قطعه یک سامانه آبی شده بطوریکه از مجموع 23 هزار و 300 هکتار اراضی این قطعه عملیات تجهیز سیستم نوین آبیاری 22 هزار و 500 هکتار آن انجام شده است.

حاتمی به داشتن برنامه جامع برای جذب سرمایه‌گذر در قطعه 2 این سامانه که اراضی منابع ملی است، اشاره و بیان کرد: این قطعه برای جذب سرمایه‌گذر به خصوص سرمایه‌گذار خارجی ظرفیت بالایی دارد و براساس اقدامات انجام شده و پیگیری مسؤولان ارشد استان و همکاری مردم و بهره‌برداران منطقه به‌زودی شاهد استارت سرمایه‌گذاری در این منطقه خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار