دبیر ستاد مردمی جهاد علیه بیماری از توزیع ۷۰۰ کارت هدیه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بین کودکان کار کرمانشاهی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 04 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،«فرهاد دوستی» در خصوص اقدامات صورت گرفته نیروهای جهادی و انقلابی در ایام کرونا، اظهار داشت: با شروع ویروس کرونا در کشور و حضور نیروهای انقلابی در امر کمک رسانی، اتفاقات شایسته و خوبی رخ داد و هرچقدر جلوتر رفتیم، ضعف و کاستی برخی از کارهای ما نیز نمایان شد.

وی افزود: در ابتدای امر و با توجه به نیاز جدی جامعه به اقلام بهداشتی، نیروهای مردمی و جهادی در قالب پویش «جهاد علیه بیماری» وارد این عرصه شدند و بخش قابل توجهی از مشکلات را مرتفع کردند، بعد از رونق گرفتن گروه‌های مردمی، متوجه شدیم که در حوزه تامین معیشت و اقلام مصرفی مشکلاتی وجود دارد از این رو تمرکز بیشتر خود را معطوف به این زمینه کردیم.

دبیر ستاد مردمی جهاد علیه بیماری ادامه داد: در بین اقشار مختلفی که نیازمند کمک معیشتی بودند، با بررسی‌های صورت گرفته، تامین مایحتاج «کودکان کار» در اولویت کاری گروه خیریه «خشت‌های مهربانی» افتاد و به همین منظور فراخوانی صورت گرفت تا با پیدا کردن خیرین بخشی از مشکلات این افراد مرتفع شود.

وی افزود: با فراخوان داده شده بیش از 140 میلیون تومان پول نقد توسط خیرین جمع آوری شد که در قالب 700 کارت هدیه 200 هزار تومانی به کودکان کاری که توسط شبکه خیرین ما شناسایی شدند، اهدا شد.

دوستی در خصوص نحوه شناسایی این افراد، عنوان داشت: ما شهر کرمانشاه را به 54 نقطه و زیر نظر 8 منطقه شهرداری تقسیم کردیم و محوریت شناسایی نیز به خیرین، ریش سفیدان و معتمدین محلی واگذار شد و الحمدالله بخش زیادی از کمک‌ها از طریق همین شبکه به دست جامعه هدف رسید.

دبیر ستاد مردمی جهاد علیه بیماری در خصوص سایر کمک‌ها نیز گفت: در نظر داریم که در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)، 110 هزار دست غذای گرم نیز بین محرومین و نیازمندان شهر توزیع کنیم که البته پخت این نذری تدریجی و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین در پویش «کنارتم همسایه» توزیع بسته‌های معیشتی و قربانی نیز انجام شده و انشاءالله ادامه دار خواهد بود و در نظر داریم با ادامه دادن طرح «هر محله یک قربانی» به خیرین، مساجد، حسینه‌هایی که در نظر دارند در عید سعید فطر قربانی کنند ما نیز کمکی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار