کد خبر: ۸۴۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 04 May 2020

یک هزار و ۳۶۴ دانش آموز در گیلان مشاوره گرفتند

تابناک/ معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش گیلان گفت: از هنگام آغاز انتشار ویروس کرونا در استان ، تاکنون یک هزار و ۳۶۴ دانش آموز با "پیام مشاور" و "صدای مشاور" تماس گرفتند.

جمیل غریب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : اضطراب های ناشی از تعطیلی مدارس، اینکه سرنوشت تحصیلی آنان چه می شود، نگرانی به دلیل شیوه جدید تدریس از طریق فضای مجازی، مشکلات تحصیلی و انتخاب رشته از مهمترین موارد مطرح شده از سوی دانش آموزان در تماس با پیام و صدای مشاور است.

وی افزود: کارشناسان مشاوره تحصیلی و روانشناسی با دریافت مشکلات دانش آموزان در پی تماس با صدای و پیام مشاور، راهنمایی ها و مشاوره های لازم را به آنان ارایه دادند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: علاوه بر دانش آموزان اولیاء آنان نیز، با پیام و صدای مشاور تماس گرفتند تا راهنمایی لازم برای چگونگی رفع نگرانی و اضطراب  فرزندانشان دریافت کنند.

وی بیان داشت: در پی تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا، خط تلفن ویژه‌ای "صدای مشاور" و "پیام مشاور" برای پاسخگویی به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در استان گیلان، فعال شده است. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان اضافه کرد: این خط تلفن ویژه برای پاسخگویی به سئوالات تربیتی، تحصیلی و کاهش فشارهای روانی ناشی از شیوع ویرس کرونا برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان در گیلان فعال است. 

وی اظهار داشت: این خط تلفن با شماره ۳۳۳۳۲۸۱۵ در ساعات اداری مستقر در اداره مشاوره معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای پاسخگویی در زمینه امور روانی، رفتاری و تحصیلی دانش آموزان فعالیت دارد، ضمن اینکه پیام مشاور در کل ادارات آموزش و پرورش استان فعال است.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار