معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اخذ مصوبه راه اندازی دهکده لجستیک استان، گفت: در حال حاضر در مرحله واگذاری زمین پروژه به راه آهن هستیم و تدوین طرح اجرایی پروژه در حال انجام است.
کد خبر: ۸۴۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 05 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهرداد سالاری ، با بیان اینکه کرمانشاه جزو 12 استان دارای مصوبه راه‌اندازی دهکده لجستیک در کشور است، گفت: پیش از این قرار بود "بندر خشک" در استان راه اندازی شود که این امر محدودیت هایی را برای استان ایجاد می‌کرد، چرا که در صورت ایجاد بندرخشک، بار تنها باید بین خشکی و دریا جابجا شود، یعنی محموله‌های باری می تواند از بندر به مرز آمده و یا برعکس.

وی افزود: با تغییر طرح به "دهکده لجستیک" خوشبختانه این محدودیت ها برداشته می‌شود و محموله های باری هم می تواند به مقاصد دریا مانند بندر رفته و هم می‌تواند به مقاصد خشک دیگر برود.

سالاری تصریح کرد: در حال حاضر مصوبه کلی طرح راه اندازی دهکده لجستیک استان از وزرات راه و شهرسازی گرفته شده و کارهای مکان یابی آن نیز انجام شده و هم اکنون در حال انجام مراحل انتقال مالکیت زمین از شرکت شهرک های صنعتی به شرکت راه آهن کشور هستیم.

وی افزود: زمین اجرای این پروژه نزدیک ایستگاه راه آهن کرمانشاه است، چرا که مبنای دهکده لجستیک حمل و نقل ریلی و حمل بار است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: با اتمام مراحل واگذاری زمین کارهای زیرساختی مانند ساخت معبر و راه های دسترسی و ... انجام می‌شود و بعد از این مرحله کار ساخت روبناها از جمله ساخت سردخانه ها، انبارها، محل استقرار گمرک و بانک و ... در دستور کار قرار می گیرد.

سالاری تصریح کرد: با آماده سازی مراحل اولیه این دهکده، بسته های سرمایه گذاری جهت جذب سرمایه گذاران تدوین می شود که پیش بینی می شود این بسته ها تا پایان سال تعریف شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه راه اندازی دهکده لجستیک را عامل مهمی در افزایش درآمد، افزایش گردش مالی و ایجاد شغل در استان دانست و افزود: به نظر می‌رسد با راه اندازی این دهکده بتوان بیش از هزار شغل جدید در استان ایجاد کرد.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار